Depozycjonowanie stron WWW, to w niektórych przypadkach jedyna skuteczna metoda, na pozbycie się niepożądanych treści z organicznych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

 

Kompleksowa strategia działań z zakresu SEO PR, powinna uwzględniać bieżący monitoring wizerunku marki, który umożliwi szybkie neutralizowanie negatywnych treści. Nie każdą negatywną opinię, komentarz, czy inną tego typu treść, można jednak usunąć u źródła – co powinno być priorytetem w przypadku działań mających na celu ochronę wizerunku marki w Google. Zdarza się bowiem, iż administracja serwisu odmówi skasowania negatywnego wpisu, lub też nie ma po prostu możliwości dotarcia do podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie daną stroną WWW, i złożenie stosownego wniosku. Jedyną możliwością pozbycia się negatywnej treści, jest wówczas obniżenie pozycji strony zawierającej niechciany wpis, w wynikach wyszukiwania Google, na istotne dla wizerunku marki słowa kluczowe (frazy). To właśnie tego typu działania określamy mianem depozycjonowania stron WWW. 

 

 

Technicznie rzecz biorąc, depozycjonowanie jest swego rodzaju „odwrotnością” pozycjonowania organicznego. Mamy tu więc do czynienia z sytuacją, gdzie firma pozycjonująca podejmuje działania SEO, mające na celu nie zwiększenie widoczności, a obniżenie pozycji strony WWW, w organicznych wynikach wyszukiwania. Można to zrobić m.in. poprzez przygotowanie, optymalizację SEO, a następnie pozycjonowanie na określone słowa kluczowe, różnego rodzaju treści, które z czasem stopniowo zaczną „wypierać” niechcianą stronę WWW, z organicznych wyników wyszukiwania Google. Najbardziej pożądanym stanem przy depozycjonowaniu treści, jest możliwie maksymalne ograniczenie widoczności danej strony WWW w wynikach wyszukiwania – najczęściej celem tego typu działań, jest więc „wyrzucenie” strony z TOP10 Google dla danej frazy.

depozycjonowanie

Depozycjonowanie ma przeważnie na celu, „wyrzucenie” niechcianej strony WWW, poza TOP10 organicznych wyników wyszukiwania Google, dla danej frazy.

 

Należy także wspomnieć, iż depozycjonowanie jest procesem znacznie bardziej skomplikowanym niż tradycyjne pozycjonowanie, a przez to też bardziej czasochłonnym, i kosztownym. Gdy jednak nie ma możliwości pozbycia się negatywnych treści z wyników wyszukiwania w inny sposób, to nie pozostaje nic innego jak zaakceptować ograniczenia tego typu usługi, i natychmiast zacząć działać w celu ochrony wizerunku marki.