Na czym polega Marketing na Facebook?

Facebook Marketing to promocja marki za pośrednictwem najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie – Facebooka.

Facebook to serwis społecznościowy o największym na świecie zasięgu, który wynika bezpośrednio z największej globalnej liczby unikatowych użytkowników. Duże zasięgi Facebooka umożliwiają  skuteczną promocja marki, towarów oraz usług, a także kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Facebook to także niezastąpiony kanał do nawiązywanie trwałych, opartych na wzajemności relacji z konsumentami – byłymi oraz przyszłymi klientami. Relacje wytworzone za pośrednictwem oficjalnego konta marki na Facebooku (tzw. Fan Page), będą przekładać się na przywiązanie do marki oraz jej pozytywny wizerunek, a w konsekwencji wpływać na ponowny wybór produktu / usługi “polubionej” na Facebooku firmy.

Ogromny potencjał ma także aspekt społecznościowy działań marketingowych na Facebook. Znajomi fana naszej marki  będą na bieżąco otrzymywać informacje o jego preferencjach oraz aktywnościach względem Page. Dzięki tego typu funkcjonalności, uwaga znajomych fana naszej marki będzie kierowana na pożądane przez nas treści, które mogą wpływać na ich przyszłe preferencje zakupowe.

W zależność od założonego sobie celu Facebook Marketing można traktować jako dodatek, lub jako podstawę zintegrowanej komunikacji marketingowej.

Głównymi narzędziami marketingu na Facebook są Facebook Fan Pages oraz Facebook Ads.

Co to jest Facebook Fan Page?

Głównym kanałem komunikacji marki na portalu Facebook jest tzw. Fan Page – oficjalny profil gromadzcy fanów marki. Fanem zostaje najczęściej klient chcący na bieżąco śledzić informacje na temat marki, lub osoba potencjalnie zainteresowana daną firmą, produktem lub usługą. Użytkownicy portalu Facebook, którzy zdecydowali się polubić Fan Page marki, staną się częścią zgromadzonej wokół firmy społeczności. Administrator profilu może komunikować się ze zgromadzoną wokół marki społecznością, za pośrednictwem postów wyświetlanych w strumieniu informacji fanów. Oficjalny Fan Page na Facebooku umożliwia także wchodzenie z fanami w bardziej skomplikowane interakcje, m.in.: organizowanie spersonalizowanych akcji promocyjnych lub przyznawanie rabatów, czy też organizowanie konkursów.

Facebook-Fan-Page.jpg
Przykładowa strona główna dla Facebook Fan Page

Co to jest i jak działa Facebook Ads?

Płatna reklama w serwisie Facebook – Facebook Ads to nienachalna forma reklamy displayowej, która trafia do użytkowników z grupy docelowej i tylko do nich. W zależności od konfiguracji reklamy Facebook Ads może wyświetlać się:

  1. Jako „post sponsorowany” w strumieniu informacji na osobistym profilu użytkownika Facebooka, na komputerach stacjonarnych oraz urządzeniach mobilnych. 
  2. Jako reklamę displayową (krótki tekst z grafiką oraz linkiem zewnętrznym lub wewnętrznym) w prawej kolumnie profilu użytkownika Facebooka.

Dzięki Facebook Ads możliwe jest promowanie treści – postów, zdjęć, oraz wydarzeń, opublikowanych przez markę na swoim Fan Page. Można w ten sposób również – pośrednictwem linków zewnętrznych, generować ruchu na stronie WWW, oraz promować konkretne towary oraz usługi. 

Największą zaletą promocji za pośrednictwem Facebook Ads, jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej kampanii – tzw. „targetowania” reklam. Za pośrednictwem konfiguratora kampanii Facebook Ads możemy min. wyświetlać reklamy osobom o określonym wieku, konkretnej płci, miejscu zamieszkania, wykształceniu, etc.. Reklamy możemy także kierować uwzględniając zainteresowania grupy docelowej, status w związku partnerskich, a nawet preferencje polityczne. 

W zależności od założonych celów oraz budżetu, kampanię na Facebooku możemy rozliczać w preferowany przez nas sposób, między innym  w modelu CPC (opłata za kliknięcie w reklamę), lub CPM (opłata za wyświetlenia reklam).

Platforma Facebook Ads umożliwia ekspozycję reklam: w strumieniu informacji na profilu użytkownika (1), po prawej stronie profilu użytkownika (2), oraz na urządzeniach mobilnych (3).

Dlaczego warto zainwestować w Facebook Ads?

  • Wedle najnowszych danych Facebook dociera w Polsce do prawie 20 milionów użytkowników, co stanowi ponad 80% populacji Internetu w naszym kraju. Tak duże zasięgi stwarzają ogromne możliwości prezentowania oferty marki poza własną stroną WWW.
  • Facebook to doskonałe narzędzie do promowania marki, ale również poszczególnych produktów oraz usług. Fan Page umożliwia również organizowanie spersonalizowanych akcji promocyjnych, przyznawanie rabatów, oraz organizowanie konkursów dla fanów. 

  • Marketing na Facebooku cechuje się dużą wiarygodnością. Komunikaty marketingowe często powielane są przez samych konsumentów, a zadowoleni klienci z własnej woli zaczną przekonywać swoich znajomych do kupowania produktów, czy skorzystania z usługi za pośrednictwem zintegrowanego z Fan Page systemu recenzji.

  • Facebook Fan Page umożliwia także skuteczne kreowanie wizerunku marki, z którą klienci będą się identyfikowali i polecali swoim znajomym i za pośrednictwem profilu osobistego.

  • Dobrze prowadzony Facebook Fan Page wzmacnia długoterminowe relacje z klientami. Wytworzone w ten sposób relacje znacznie zwiększa procent tzw. użytkowników powracających, czyli takich, którzy ponownie dokonują zakupu lub korzystają z oferowanych przez markę usług.
  • Fan Page to doskonałe narzędzie do generowanie ruchu na oficjalnej stronie WWW marki. Jak pokazują statystyki, ponad 45% użytkowników Facebooka odwiedza oficjalną stronę WWW marki, z którą miała kontakt za pośrednictwem Facebook Fan Page.

Facebook Marketing – Podstawowe korzyści ze współpracy z nami: