Czym jest Facebook Marketing?

 

Facebook Marketing to promocja za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook.

Facebook to serwis społecznościowy o największym na świecie zasięgu, który wynika bezpośrednio z największej globalnej liczby unikatowych użytkowników. Za pośrednictwem działań marketingowych na portalu Facebooka możliwa jest skuteczna promocja marki, towarów oraz usług. Przede wszystkim jednak portal Facebook to niezastąpiony kanał do nawiązywanie trwałych, opartych na wzajemności  relacji z konsumentami. Relacje wytworzone za pośrednictwem Facebooka, będą bezpośrednio przekładać się na przywiązanie do marki oraz jej pozytywny wizerunek, a w konsekwencji wpływać na ponowny wybór produktu / usługi „polubionej” firmy.
Ogromny potencjał ma także
 aspekt społecznościowy działań marketingowych na Facebook – znajomi fana naszej marki, na bieżąco będą otrzymywać informacje o jego preferencjach oraz aktywnościach względem marki. Dzięki tego typu funkcjonalności, uwaga znajomych fana naszej marki będzie kierowana na pożądane przez nas treści, które mogą wpływać na ich przyszłe preferencje zakupowe.
W zależność od założonego sobie celu Facebook Marketing można traktować jako dodatek, lub jako podstawę zintegrowanej komunikacji marketingowej.

 

Głównymi narzędziami marketingu na Facebook są Fan Pages oraz Facebook Ads.

 

Co to jest Facebook Fan Page?

Głównym kanałem komunikacji firm na portalu Facebook jest tzw. Fan Page – publiczny profil gromadzcy fanów marki. Fanem zostaje najczęściej obecny klient firmy lub osoba, która zamierza zostać klientem i ma pozytywne doświadczenia względem marki. Użytkownicy portalu, którzy zdecydowali się polubić Fan Page, staną się częścią zgromadzonej wokół firmy społeczności, z którą marka może się regularnie komunikować za pośrednictwem strumienia informacji na ich osobistym profilu na Facebook.
Fan Page umożliwia także wchodzenie z fanami w bardziej skomplikowane interakcje, m.in.: organizowanie promocji lub przyznawanie rabatów, czy przygotowanie specjalnych akcji oraz konkursów.

Facebook Fan Page

Przykładowa strona główna dla Facebook Fan Page

 

Co to jest Facebook Ads?

Płatna reklama w serwisie Facebook – Facebook Ads to dobra, nienachalna forma reklamy displayowej, która trafia do konkretnych użytkowników i tylko do nich. W zależności od konfiguracji reklamy Facebook Ads mogą wyświetlać się w formie grafiki z tekstem w strumienia informacji na osobistym profilu użytkownika (1), po prawej stronie takiego profilu użytkownika (2), oraz na urządzeniach mobilnych (3). Dzięki Facebook Ads możliwe jest promowanie treści opublikowanych przez markę na Fan Pages, ale także generowanie ruchu na stronie WWW, czy promocja konkretnych towarów oraz usług. Największą zaletą promocji za pośrednictwem Facebook Ads, jest możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej kampanii. Możemy min. skonfigurować utworzoną przez nas kampanię w taki sposób, aby reklamy ukazywały się osobom o określonym wieku, płci, miejscu zamieszkania, wykształceniu, lub nawet precyzyjnie określić ich zainteresowania. W zależności od założonych celów oraz budżetu, kampanię na Facebooku możemy rozliczać w modelu CPC (opłata za kliknięcie w reklamę), lub CPM (za jej wyświetlenie). 

Facebook Ads

Platforma Facebook Ads umożliwia ekspozycję reklam: w strumieniu informacji na profilu użytkownika (1), po prawej stronie profilu użytkownika (2), oraz na urządzeniach mobilnych (3).

 

Dlaczego warto wybrać Facebook Marketing?

 

  • Portal Facebook dociera w Polsce do ok 15 milionów użytkowników, a więc do ponad 75% populacji Internetu w naszym kraju. Stwarza to ogromne możliwości do zaprezentowania oferty poza własną stroną WWW.

  • Facebook to doskonałe narzędzie do promowania firmy, ale również jej poszczególnych produktów oraz ofert promocyjnych.

  • Marketing na Facebooku cechuje się dużą wiarygodnością,  komunikaty przekazywane są przez samych konsumentów, a zadowoleni klienci z własnej woli zaczną przekonywać swoich znajomych do kupowania produktów, czy skorzystania z usługi.

  • Fan Pages umożliwiają skuteczne  kreowanie wizerunku marki, z którą klienci będą się identyfikowali, i za pośrednictwem profilu osobistego polecali swoim znajomym.

  • Dobrze prowadzony Fan Page wzmacnia długoterminowe relacje z klientami. Dzięki temu znacznie zwiększa procent tzw. użytkowników powracających, czyli takich, którzy ponownie dokonują zakupu lub korzystają z usługi.
  • Fan Page to narzędzie umożliwiające generowanie ruchu na stronie. Ponad 45% użytkowników Facebooka odwiedza stronę WWW marki, z którą miała kontakt za pośrednictwem Fan Page.

 

Facebook Marketing – Podstawowe korzyści ze współpracy z nami:

  • Atrakcyjny wizualnie, kompletny profil – Fan Page przygotowany zostanie z udziałem doświadczonych copywriterów oraz grafików.
  • Profesjonalne prowadzenie profilu – przez osoby z wieloletnim doświadczeniem w social media.

  • Przemyślane i absorbujące wpisy – o treści dostosowanej do grupy docelowej oraz branży.

  • Regularna aktualizacja profilu – o teksty, zdjęcia, filmy oraz newsy.

  • Aktywne pozyskiwanie fanów – tylko wartościowi, realni użytkownicy Facebooka.

  • Angażowanie fanów – w aktywność na Fan Page, poprzez interakcję z nimi.

  • Przygotowanie akcji promocyjnych – konkursów, promocji oraz akcji rabatowych.

  • Comiesięczne kampanie Facebook Ads – promujące profil, markę i produkty oraz usługi z Twojej oferty.

  • Możliwość stworzenia aplikacji– które zwiększą atrakcyjność profilu.
  • Doświadczenie – zdobyte przez wiele lat prowadzenia działań na Facebook, pozwoli nam uniknąć często popełnianych przez amatorów błędów, które mogły by zaszkodzić wizerunkowi firmy.
  • Comiesięczne szczegółowe raporty z prowadzonych działań.