Jak usunąć wizytówkę firmy z Google
5 (100%) 10 votes

Wizytówka firmy w Google, umożliwia potencjalnych klientom dotarcie do podstawowych danych o firmie (godziny otwarcia, numer telefonu czy trasę dojazdu) za pośrednictwem wyszukiwarki oraz Map Google. 

 

Wśród bardzo wielu zalet, jakie oferuje posiadanie firmowej wizytówki Google, kryje się także kilka nielicznych acz istotnych wad, które mogą uprzykrzyć życie każdego lokalnego przedsiębiorcy.

Wizytówka firmy w Google, może zostać wykorzystana jako narzędzie w rękach nieuczciwej konkurencji, do szkalowania wizerunku danej firmy, za pośrednictwem nieprawdziwych negatywnych opinii. Opinie publikowane za pośrednictwem wizytówki Google, nie są weryfikowane pod względem merytorycznym, a możliwość usunięcia nieprawdziwych wpisów, ogranicza się do zgłoszenia danej opinii poprzez „oflagowanie jako niewłaściwa”. Zgłoszenie tego typu rzadko jednak odnosi pożądany skutek, i jeśli dana negatywna opinia w sposób rażący nie łamie regulaminu Google, to prawdopodobnie nie zostanie wykasowana przez moderatora (algorytm moderujący?) Google. Przedsiębiorcy pozostanie wówczas jedynie możliwość, odpowiedzenia na negatywną opinię, za pośrednictwem oficjalnego komentarza firmy, jednak zazwyczaj takie działanie odnosi efekt odwrotny od zamierzonego – bo przecież jak mówi stare porzekadło „tylko winni się tłumaczą”.

Wizytka firmy w Google, może także sprawiać poważny problem, gdy dana działalność zostanie zakończona. Widniejące w Google nieaktualne dane, wprowadzą w błąd nie tylko potencjalnego klienta nieistniejącej już firmy, ale także osobę szukającą informacji na temat działalności, rozpoczętej w miejscu zamkniętej firmy. Warto więc zadbać, aby aby nieaktualna wizytówka firmowa została usunięta z wyników wyszukiwania, i właśnie tego typu sytuacji będzie dotyczył niniejszy poradnik.

WAŻNE: Usunięcie wizytówki firmowej z wyników wyszukiwania Google, w sytuacji gdy dana działalność gospodarcza nie zostanie naprawdę zamknięta w danej lokalizacji, nie spowoduje wykasowania negatywnych opinii, opublikowanych w ramach wizytówki Google.

Opublikowane opinie o firmie są powiązane także z innymi usługami Google (Mapy, Moja Firma, Plus, etc.), i nawet jeśli wykasujemy wizytówkę wedle poniższych instrukcji, to prawdopodobnie wkrótce „powróci” ona do wyników wyszukiwania. Google zweryfikuje bowiem realny status przedsiębiorstwa, i przywróci wizytówkę na podstawie danych dostępnych m.in. na mapach Google. Pochopne usunięcie wizytówki, może jedynie skutkować utratą kontroli nad wizytówką (brak możliwości edycji danych, czy odpowiedzieć na recenzje użytkowników), i wiązać się z koniecznością jej ponownego zweryfikowania.

 

Jak usunąć wizytówkę firmy z Google – poradnik

Jeśli już zdecydujemy się na usunięcie nieaktualnej wizytówki firmowej z Google, w pierwszej kolejności powinniśmy zgłosić firmę jako „zamkniętą” lub „nieistniejącą” w Google Maps. Aby to zrobić, musimy wykonać następujące czynności:

I. Wchodzimy na profil danej firmy w Google Maps, po czym będąc już w sekcji danych firmy, klikamy na „zaproponuj zmianę”.

II. W odpowiedzi na wyświetlone pytanie: „miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało” zaznaczamy opcję „tak”.

III. Po zatwierdzeniu, wyświetli się komunikat „przesłano do weryfikacji”.

Następnie przechodzimy do usunięcia wizytówki Google z wyników wyszukiwania, której to usunięcie może być trochę bardziej problematyczne niż w przypadku Map.

I. Logujemy się na konta Google, z uprawnieniami do zarządzania zweryfikowaną wizytówką.

II. Wchodzimy na stronę https://business.google.com.

III. Klikamy na zakładkę „edytuj” a w nowo otwartym oknie odnajdujemy opcję „oznacz firmę jako zamkniętą lub usuń ją” (screen 1).

Screen 1. Jak usunąć wizytówkę firmową z Google

 

IV. Z tego poziomu także warto zgłosić, iż „firma została zamknięta na stałe” – odbywa się to podobnie jak w przypadku Google Maps (informacje powyżej).

V. Następnie klikamy na „usuń wizytówkę”, a Google poprosi nas o weryfikację danych, poprzez ponowne wpisanie hasła do konta Google powiązanego z daną wizytówką.

VI. Po poprawnej weryfikacji, nowo otwarta strona „przeczytaj uważnie te informacje. To nie jest typowa paplanina” poinformuje nas o konsekwencjach usunięcia wizytówko Google.

Pamiętaj, że jeśli usuniesz to konto firmowe Google:

  • Zostanie usunięta cała jego zawartość, w tym wpisy, filmy i zdjęcia.
  • Menedżerowie nie będą mieć do niego dostępu.
  • Powiązane reklamy AdWords Express przestaną być aktywne.
  • Jeśli masz oczekujące na realizację transakcje finansowe, nadal ponosisz odpowiedzialność za ewentualne należności z ich tytułu.

VII. Po zaznaczeniu wymaganych zgód, Google poinformuje nas iż:

Rozumiem, że nie będę już zarządzać zawartością powiązaną z kontem Google, ale informacje o firmie mogą być nadal widoczne w Mapach Google, Google+ Lokalnie, wyszukiwarce Google i innych usługach Google.

VIII. Za zaznaczeniu „usuń konto” – konto firmowe Google zostanie usunięte.

 

Gratulacje – twoja wizytówka firmowa w Google została zablokowana!

Tak jak już wspominałem, wyżej wymienione czynności nie gwarantują natychmiastowego zablokowania wyświetlania wizytówki w Google, a już tym bardziej usunięcia negatywnych opinii z wyników wyszukiwania. Dopiero pomyślna weryfikacja administratora Google, doprowadzi do wykasowania danych firmowych z Google (w tym także opinii).

Jeśli tak się nie stanie, lub będziesz miał inny problem z negatywnymi opiniami w Internecie, nie tylko w wizytówce Google ale także na forach internetowych, grupach dyskusyjnych, czy social mediach, czym prędzej skontaktuj się z nami, a my pomożemy rozwiązać problemy wizerunkowe twojej firmy, usuwając negatywne opinie, komentarze, i inne treści z internetu.