Autor: Jerzy Kowalski

serch engine marketing

 

Pozycjonowanie czy AdWords, AdWords czy pozycjonowanie?

Zadajesz sobie pytanie w co zainwestować? W jaki sposób promować stronę w wyszukiwarce? Co mi się bardziej opłaci? Jeśli kiedykolwiek zadałeś sobie jedno z tych pytań, zapoznaj się z poniższym artykułem.

W pierwszej części artykułu, przedstawię główne przewagi linków sponsorowanych AdWords nad pozycjonowaniem, w kolejnej – przewagi pozycjonowania nad linkami sponsorowanymi. Być może argumenty te, pomogą Państwu dokonać wyboru.

Poyzcjonowanie_AdWords

Lokalizacja reklam Google AdWords oraz wyników organicznych (pozycjonowanie).

Dlaczego linki sponsorowane?

 

Jak pokazują badania pierwsze trzy linki sponsorowane AdWords, mają niemal identyczną skuteczność co wyniki organiczne w TOP 3.

Ze względu na zmiany jakie sukcesywnie wprowadza Google, które czerpie zyski z linków sponsorowanych, możemy się spodziewać rosnącej ”siły” AdWords względem wyników organicznych.

Dobrze skonfigurowana kampania AdWords ma także inne przewagi nad pozycjonowaniem organicznym, najważniejsze wg mnie to:

  • Efekty, rozumiane jako wejścia na stronę , w przypadku AdWords, są widoczne natychmiast po uruchomieniu kampanii. W przypadku pozycjonowania na pozycje w TOP10 trzeba poczekać, czasami kilka miesięcy, jest to zależne od wielu czynników
  • W AdWords możemy w pełni kontrolować budżet kampanii. W przypadku pozycjonowania koszt zależy od osiągniętej pozycji w top10 i nie można go w pełni przewidzieć.
  • W razie potrzeby, w dowolnym momencie możemy wstrzymać wyświetlanie linków sponsorowanych, a następnie bez większych konsekwencji możemy kampanię AdWords wznowić. Jeśli zaś pozycjonowanie zostanie przerwane, jego efekty po czasie ustępują, a w przypadku wznowienia działań pozycjonerskich po dłuższym okresie czasu, ponownie trzeba czekać na powrót strony do TOP10.
  • W przypadku AdWords nie mamy ograniczeń jeśli chodzi ilość słów kluczowych, na które chcemy aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce. Kampanię możemy optymalizować pod kątem słów kluczowych; zmieniać je, usuwać lub dodawać nowe itd. W przypadku pozycjonowania, najczęściej ze względu na koszty, ogranicza się ilość słów kluczowych do kilku, kilkunastu – skuteczności wybranych fraz nie możemy być pewni.
  • Platforma AdWords, w połączeniu z Google Analytics daje szerokie możliwości analizy danych, a w konsekwencji optymalizacji kampanii w celu maksymalizacji jej skuteczności i redukcji kosztów. W przypadku pozycjonowania możliwości te są znacznie ograniczone.
  • Pozycjonowanie strony jest dosyć nieprzewidywalne, nie możemy być pewni jaki w danym mieisiącu osiągnie się wynik, co więcej algorytmy wyszukiwarki są zmieniane i nieoczekiwanie możemy utracić na jakiś czas pozycję w TOP10. Takiego zagrożenia nie ma w przypadku regularnie, dobrze optymalizowanej kampanii AdWords.

Druga część artykułu, w której opisuję przewagi pozycjonowania organicznego nad linkami sponsorowanymi AdWords, dostępna tu: http://internet-image.pl/pozycjonowanie-a-linki-sponsorowane-adwords/

Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty linków sponsorowanych.