Co to są linki sponsorowane Google Ads?

Linki sponsorowane w Google czyli Google Ads, to skuteczna alternatywa dla organicznego pozycjonowania strony WWW. Platforma Google Ads umożliwia między innymi publikowanie w wyszukiwarce Google krótkich reklam tekstowych, które po kliknięciu przekierują użytkownika na twoją stronę WWW. Reklamy w formie linków sponsorowanych aktywują się po wpisaniu przez użytkownika wyszukiwarki ustalonego dla kampanii hasła, czyli tzw. słowa kluczowego (np. „reklama google ads”, „google ads kampanie”, lub „reklama w google”). W zależności od konfiguracji kampanii Google Ads, reklamy wyświetlą się u góry, po prawej stronie wyników wyszukiwania, lub obok tematycznie powiązanego artykułu na stronie WWW – więcej informacji poniżej.
 

Linki sponsorowane Google Ads to nie tylko reklama w wyszukiwarce internetowej Google

Reklamy utworzone za pośrednictwem platformy Google Ads, można wyświetlać także na stronach WWW, które są partnerami Google w tzw. „sieci reklamowej” Google AdSense. Kierując reklamy na sieć reklamową Google, możemy sami określić adresy strony WWW dopuszczone do ekspozycji naszych reklam, lub wyświetlać reklamy kontekstowo przy treściach tematycznie powiązanych z promowaną działalnością – np. reklamy agencji marketingowej przy artykule dotyczącym skutecznych metod promocji w Internecie. Reklamy Google Ads kierowane na sieć reklamową mogą być wyświetlane nie tylko w formie tekstowej, ale także w formie grafiki – tzw. bannera reklamowego.

Główną zaletą linków sponsorowanych jest wysoka skuteczność reklam generowanych za pośrednictwem platformy Google Ads

Wysoka skuteczność reklam Google Ads wynika między innymi z kontekstowego dopasowania linków sponsorowanych do zapytania wpisanego w wyszukiwarce internetowej lub w przypadku sieci reklamowej Google – miejsca ekspozycji reklam. Linki sponsorowane cechują się także małą inwazyjnością reklam, oraz dużymi możliwościami monitorowania i optymalizacji kampanii Google Ads.

Lokalizacja linków sponsorowanych Google Ads w wyszukiwarce internetowej Google

Dlaczego warto wybrać linki sponsorowane Google Ads?

  • Pełna kontrola nad budżetem kampanii – platforma Google Ads umożliwia rozliczenie w modelu CPC. Płacisz wówczas tylko i wyłącznie za kliknięcia w wyświetloną reklamę. 

  • Możliwość wstrzymania kampanii w dowolnym momencie – możesz wstrzymać wyświetlanie linków sponsorowanych, a następnie bez większych konsekwencji wznowić kampanię.

  • Natychmiastowe efekty – znaczny wzrost ruchu na stronie WWW odczujesz natychmiast po uruchomieniu kampanii w wyszukiwarce.
  •  Duże możliwości konfiguracji i optymalizacji kampanii – platforma Google Ads umożliwia wyświetlania reklam np. w określonych lokalizacjach, czy o określonych godzinach.

Google Ads – podstawowe korzyści ze współpracy z nami:

Kampanię linków sponsorowanych Google Ads utworzymy od podstaw, lub zoptymalizujemy istniejącą kampanię znacznie poprawiając jej skuteczność.

• Odpowiedni dobór słów kluczowych – skonfigurowana przez nas kampania Google Ads, dotrze tylko do grupy użytkowników, na której najbardziej Ci zależy.

• Jasne warunki płatności – opłata prowizja od realizowanego w Ads miesięcznego budżetu, lub stała opłata abonamentowa zależna od wielkości kampanii.

• Możliwość rozszerzenia kampanii – o reklamę kontekstową na stronach partnerskich Google oraz tzw. Remarketing.

• Cykliczna optymalizacja ustawień Google Ads – na podstawie danych z Google Analytics w celu maksymalizacji skuteczności i redukcji kosztów kampanii.