Co to są linki sponsorowane Google AdWords?

 

AdWords czyli linki sponsorowane Google

Platforma AdWords to jedyna skuteczna alternatywa dla pozycjonowania organicznego. Platforma AdWords umożliwia publikowanie w wyszukiwarce Google krótkich reklam tekstowych, które po kliknięciu przekierują użytkownika na twoją stronę WWW. Reklamy tego typu aktywują się po wpisaniu przez użytkownika wyszukiwarki ustalonego dla kampanii hasła, czyli tzw. słowa kluczowego (np. „reklama Wrocław”), i w zależności od konfiguracji kampanii wyświetlą się u góry, lub po prawej stronie wyników wyszukiwania – poniżej grafika zawierająca przykład reklam tekstowych AdWords eksponowanych w wyszukiwarce Google.

AdWords to nie tylko reklama w wyszukiwarce Google

Utworzone za pośrednictwem platformy AdWords reklamy, można eksponować także na stronach WWW, które są partnerami Google w tzw. „sieci reklamowej”. Możemy wówczas sami określić strony WWW dopuszczone do ekspozycji naszych reklam, lub wyświetlać reklamy kontekstowo przy treściach tematycznie powiązanych z promowaną działalnością (np. reklamy agencji marketingowej przy artykule dotyczącym skutecznych metod promocji w Internecie). Atutem takiego rozwiązania jest to, iż reklamy w sieci wyszukiwania Google mogą być wyświetlane nie tylko w formie tekstowej, ale także w formie grafiki – bannera. 

Główną zaletą reklam z sieci AdWords jest wysoka skuteczność

Wysoka skuteczność AdWords wynika z kontekstowego dopasowania linków sponsorowanych do zapytania wpisanego w wyszukiwarce (lub miejsca wyświetlania w sieci partnerskiej), małej inwazyjności reklam oraz dużych możliwości monitorowania i optymalizacji kampanii.

 

Pozycjonowanie organiczne a AdWords

Lokalizacja linków sponsorowanych Google  AdWords w wyszukiwarce Google

 

Dlaczego wybrać linki sponsorowane AdWords?

  • Pełna kontrola nad budżetem – AdWords umożliwia rozliczenie w modelu CPC – płacisz tylko i wyłącznie za kliknięcia w reklamę. W razie potrzeby, w dowolnym momencie możesz wstrzymać wyświetlanie reklam, a następnie bez większych konsekwencji wznowić ich wyświetlanie.

  • Natychmiastowe efekty – znaczny wzrost ruchu na stronie WWW odczujesz natychmiast po uruchomieniu kampanii.

  • Duże możliwości konfiguracji kampanii – w Google AdWords istnieje możliwość ustawienia na przykład: wyświetlania reklam tylko w określonym województwie, tylko o określonych godzinach, oraz możliwość indywidualnego ustawienia maksymalnej ceny za kliknięcia i wiele innych.
  • Możliwość dowolnej modyfikacji ustawień kampanii w zależności od wyników oraz potencjału słów kluczowych.

Podstawowe korzyści ze współpracy z nami:

  • Od podstaw utworzymy odpowiednią dla Twoich potrzeb kampanię linków sponsorowanych, lub zoptymalizujemy istniejącą kampanię znacznie poprawiając jej skuteczność i optymalizując koszty.

  • Odpowiedni dobór słów kluczowych – skonfigurowana przez nas kampania, dotrze tylko do grupy użytkowników, na której najbardziej Ci zależy.

  • Jasne warunki płatności – opłata prowizja od realizowanego w Adwords miesięcznego budżetu w wysokości 15%, lub stała opłata abonamentowa zależna od wielkości kampanii.

  • Możliwość rozszerzenia kampanii – o reklamę kontekstową na stronach partnerskich Google oraz tzw. Remarketing.

  • Cykliczna optymalizacja ustawień kampanii – na podstawie danych z Google Analytics w celu maksymalizacji skuteczności i redukcji kosztów.

  • Gwarancja stopniowego zwiększenia CTR reklam.

  • Gwarancja stopniowego wzrostu współczynnika konwersji.

  • Comiesięczne szczegółowe raporty na temat skuteczności kampanii linków sponsorowanych.