Nieoficjalne działania marketingowe na forach internetowych, grupach dyskusyjnych, oraz w social mediach, potocznie określane są mianem Marketingu Szeptanego.

 

Powszechnie uważa się, że głównym celem prowadzenia działań marketingowych na forach internetowych, grupach dyskusyjnych, oraz w social mediach, jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki, poprzez pozytywne opiniowanie wybranego produktu, usługi lub firmy. Marketing Szeptany ma jednak zdecydowanie szersze spektrum możliwych zastosowań w kreowaniu wizerunku w Internecie. Poprzez odpowiednio zaplanowaną kampanię marketingu szeptanego, można również pozyskiwać uwagę konsumentów z konkretnej grupy docelowej, przekazywać pożądane benefity, przeciwdziałać szkalującym negatywnym opiniom, wspierać oficjalną komunikację marki (tzw. e-rzecznik marki), oraz wspierać działania SEO mające na celu wypozycjonowanie strony WWW lub sklepu internetowego.

 

Marketing Szeptany jest wyjątkowo skutecznym narzędziem marketingowym

Przemyślana, zaplanowana i w odpowiedni sposób wdrożona kampania z zakresu marketingu szeptanego, będzie nie tylko cechować się wyjątkowo wysokim potencjałem sprzedażowym, ale także stosunkowo krótkim okresem zwrotu z poniesionych inwestycji (ROI). Pozytywne efekty działań promocyjnych prowadzonych na forach internetowych, grupach dyskusyjnych oraz w social mediach, pojawiają się zazwyczaj niemal natychmiast po wdrożeniu kampanii. Co więcej, ze względu na wysokie indeksowanie wątków promocyjnych w wynikach wyszukiwania Google na istotne dla wizerunku marki słowa kluczowe („nazwa marki / produktu”, „nazwa marki / produktu + opinie”, „nazwa marki / produktu + forum”), efekty działań szeptanych, utrzymują się przez wiele miesięcy po zakończeniu kampanii marketingu szeptanego.

 

Co decyduje o tak wysokiej skuteczności działań z zakresu Marketingu Szeptanego?

Wysoka skuteczność nieoficjalnych działań marketingowych, prowadzonych za pośrednictwem for internetowych, grup dyskusyjnych oraz social mediów, ma bezpośredni związek z psychologią zachowań konsumenckich, a konkretnie ze sposobem w jaki ludzie podejmują decyzje zakupowe na podstawie odnajdywanych w sieci informacji – opinii, komentarzy oraz wpisów:

  • 92% konsumentów deklaruje, że przed podjęciem decyzji zakupowej sprawdza opinie o danym produkcie w Internecie.
  • 71% internautów twierdzi, że chętniej nabywa przedmioty i usługi, o których pozytywnie wypowiadają się inni konsumenci w sieci.
  • 40% internautów uważa, iż informacje znalezione przez nich w Internecie, były decydującym czynnikiem wpływającym na zakup.
  • 55% konsumentów gotowych jest płacić wyższe ceny, za produkty i usługi firm, o których pozytywnie wypowiadają się inni klienci.

 

 

Jak działa Marketing Szeptany?

Poniższa grafika prezentuje, w jaki sposób może być rozpowszechniany przekaz, kreowany za pośrednictwem kampanii Marketingu Szeptanego na forach, grupach dyskusyjnych czy social mediach:

 

marketing szeptany

  1                                               2                                                 3                                                       4

Specjaliści od wizerunku w internecie z Internet-Image, kierują nieoficjalny przekaz „szeptany” do użytkowników z grupy docelowej, za pośrednictwem for internetowych, grup dyskusyjnych, lub social mediów (1). Ze względu na SEO copywriting oraz nasycenie treści istotnymi dla wizerunku firmy słowami kluczowymi,  wątki z for internetowych będą wysoko indeksować się w Google, i poprzez wyszukiwania organiczne, docierają do użytkowników wyszukiwarki internetowej (2). Użytkownicy docierający do przekazu „szeptanego” za pośrednictwem wyników wyszukiwania, będą poprzez rekomendacje werbalne, blogi prywatne, wpisy na profilach w social mediach, i tym podobne, będą rozpowszechniać przekaz dalej (3), jeszcze bardziej powiększając grupę odbiorców Marketingu Szeptanego (4).

 

Marketing Szeptany – podstawowe korzyści ze współpracy z Internet-Image:

  • Zaplecze użytkowników – posiadamy ponad 3000 unikatowych loginów na prawie 600 największych forach internetowych, grupach dyskusyjnych oraz polarnych portalach social media  w Polsce. 

  • Wieloletnie doświadczenie – zdobyte przez naszych specjalistów od wizerunku w Internecie, pozwoli nam uniknąć często popełnianych przez amatorów błędów, których konsekwencją może być nawet pogorszenie wizerunku marki w Internecie.
  • Wiarygodność przekazu – unikatowe dla każdej dyskusji wpisy, posty oraz komentarze, opublikujemy za pośrednictwem kompletnych loginów z wieloletnią historią publikacji.

  • Selekcja miejsc docelowych – do kampanii szeptanej wybierzemy tylko wartościowe fora internetowe, grupy dyskusyjne oraz social media, wyselekcjonowane ze względu na specyfikę produktu, grupę docelową oraz formę przekazu.

  • Przygotowanie merytoryczne – treść wpisów zostanie przygotowana przez copywritera na podstawie otrzymanych podczas briefingu informacji, dotyczących promowanej za pośrednictwem kampanii szeptanej branży, produktu lub usługi.
  • Wartościowe przekierowania z for internetowych, zwiększą ruch na twojej stronie WWW, oraz  w dłuższej perspektywie pozytywnie wpłyną na pozycje w indeksie wyszukiwarek internetowych (SEO).

  • Aktywny monitoring – opublikowane przez nas wpisy, posty oraz komentarze, będą śledzone przez cały okres trwania kampanii, tak abyśmy mogli szybko reagować w przypadku niechcianych lub też negatywnych odpowiedzi.

  • Interakcja z użytkownikami – odpowiemy na ewentualne pytania, zadane przez postronnych internautów, w prowadzonych przez nas dyskusjach na forach, grupach dyskusyjnych lub social mediach.
  • Comiesięczne szczegółowe raporty – nasze sprawozdania zawierać będą informacje m.in. o miejscach opublikowania wpisów, wskazują wykorzystane w kampanii szeptanej loginy, oraz cel umieszczenia treści w danym miejscu.

 

Marketing Szeptany – co jeszcze powinieneś wiedzieć:

  • W przypadku nieoficjalnych działań marketingowych prowadzonych za pośrednictwem for internetowych, grup dyskusyjnych oraz social mediów, możemy mówić o tzw. skróceniu procesu sprzedażowego. Działania „szeptane” prowadzone są bowiem bezpośrednio w miejscach, w których konsumenci dyskutują, oraz wymieniają się opiniami na temat specyfiki danych produktów oraz usług. Komunikat marketingowy dostarczany jest więc bezpośrednio do osób zainteresowanych produktem, usługą lub marką, co bezpośrednio przekłada się na zwiększoną skuteczność marketingu szeptanego.
  • Nieoficjalne treści „szeptane”, przekazywane do grup docelowych za pośrednictwem for internetowych, grup dyskusyjnych oraz rozmów w social mediach, cechują się wysoką wiarygodnością, ponieważ nie są postrzegane jako komunikat reklamowy, a raczej jako neutralne wypowiedzi zadowolonych klientów, którzy w sposób kontekstowy wypowiadają się na dany temat.
  • W odpowiedni sposób przygotowane treści na fora internetowe, grupy dyskusyjne czy social media, ze względu na wysoki Trust Rate Google domen, na których prowadzone są działania szeptane, będą wkrótce po publikacji wysoko indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. W związku z tym umiejętnie zaplanowana, a następnie prowadzona kampania marketingu szeptanego, przekłada się na znaczny wzrost potencjału SEO linkowanej przy okazji kampanii witryny, a także poprawę wizerunku marki w wyszukiwarce internetowej na istotne słowa kluczowe.

Więcej informacji na temat Marketingu Szeptanego znajdziesz także na naszym blogu firmowym.