Autor: Jerzy Kowalski

 

Część pierwsza artykułu

Część druga artykułu

Część trzecia artykułu

„(…) Jak mogę wykorzystać serwisy społecznościowe do promocji swojej firmy?”

Kolejną nowoczesną, skuteczną, a do tego przystępną metodą promowania swojej firmy jest tzw. social media marketing czyli propagowanie jej poprzez portale społecznościowe, blogi i mini-blogi. Wiele z portali społecznościowych typu facebook umożliwia tworzenie profili przeznaczonych dla „fanów” danej marki (Ryc. 3 Najpopularniejsze Fan Page Facebook 2010 – liczba fanów robi wrażenie). Social media marketing to jednak nie tylko tworzenie profili firmowych na wszelkich możliwych portalach a następnie zostawienie ich samych sobie, ale skupienie się na jednym i systematyczne budowanie wokół niego społeczności. Profil taki powinien być atrakcyjny dla czytelnika, przekazywać aktualne, rzetelne informacje o Twojej marce. Poprzez profil prowadź dialog z klientami, bądź naturalny i szczery, a zyskasz grono wiernych fanów, którzy będą śledzić informację o Twojej działalności, często przekazywać je dalej oraz wracać do twoich produktów i usług.  Podobną „społeczność” można skupić przy sobie także poprzez mini-blogi oraz blogi. Budowanie społeczności tego typu jest jednak dosyć czasochłonne i nie od razu przynosi profity. Nowym, nierozpoznawalnym markom, dość trudno zdobyć wiernych „fanów”– rozwiązaniem mogą być różnego rodzaju gratyfikacje wynikające z „przywiązania” do marki i śledzenia jej przekazu – darmowe próbki produktów czy rabaty.

Korzystając z przedstawionych tu rozwiązań, pojedynczych lub lepiej, stosując ich kombinacje, z pewnością zwiększysz sprzedaż swoich produktów. Celowo nie wymieniam tu metod typu reklama graficzna – baner, czy mailing – ponieważ wg mnie oraz licznych publikowanych wyników badań, są mało skuteczne, a do tego dosyć kosztowne – jest to jednak dość kontrowersyjny temat na kolejny artykuł.

*Wykorzystane w artykule cytaty są autentyczne, i pochodzą z jednego z forum o tematyce biznesowej.