Na czym polega depozycjonowanie stron?
Depozycjonowanie to obniżanie pozycji niepożądanych stron WWW, na możliwie jak najniższe pozycje w indeksie wyszukiwania Google.
Najbardziej pożądany efekt depozycjonowania, to wyrzucenie niechcianej strony internetowej, poza TOP 10 Google, czyli pierwszą a zarazem najbardziej poczytną stronę wyników wyszukiwania Google dla danego istotnego słowa kluczowego (frazy). Depozycjonowanie to w wielu przypadkach jedyna skuteczna metoda na pozbycie się niepożądanych opinii, pomawiających komentarzy lub innych negatywnych treści z organicznych wyników wyszukiwania Google.
Depozycjonowanie stron a kreowanie pożądanego wizerunku firmy w Internecie
Kompleksowa strategia działań z zakresu kreowania pozytywnego wizerunku w Google (tzw. SEO PR), powinna uwzględniać bieżący monitoring wizerunku marki, który umożliwi szybkie neutralizowanie negatywnych treści. Nie każdą pomawiającą opinię, komentarz, czy inną negatywną treść można jednak usunąć u źródła – co powinno być priorytetem w przypadku działań mających na celu ochronę wizerunku firmy w internecie. Zdarza się bowiem, iż administracja serwisu odmówi skasowania negatywnego wpisu, lub też nie ma po prostu możliwości dotarcia do podmiotu odpowiedzialnego za zarządzanie daną stroną WWW, a co za tym idzie – złożenie stosownego wniosku o usunięcie pomawiającej treści. W takiej sytuacji, jedyną możliwością pozbycia się negatywnej treści, jest obniżenie pozycji strony zawierającej niechciany wpis w wynikach wyszukiwania Google na istotne dla wizerunku marki słowa kluczowe (frazy), czyli właśnie depozycjonowanie stron.
Depozycjonowanie stron jako odwrotność pozycjonowania organicznego
Technicznie rzecz biorąc depozycjonowanie stron jest swego rodzaju “odwrotnością” pozycjonowania organicznego. Mamy tu więc do czynienia z sytuacją, gdzie firma pozycjonująca podejmuje działania SEO (ang. Search Engine Optimization), mające na celu nie zwiększenie widoczności jak w przypadku pozycjonowania, a obniżenie pozycji strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania. Można to zrobić m.in. poprzez odpowiednie przygotowanie, optymalizację SEO, a następnie pozycjonowanie na określone słowa kluczowe, różnego rodzaju treści, które z czasem stopniowo zaczną “wypierać” niechcianą stronę WWW z organicznych wyników wyszukiwania Google. Najbardziej pożądanym stanem przy depozycjonowaniu treści, jest możliwie maksymalne ograniczenie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google, tj. “wyrzucenie” strony z TOP10 Google dla danej frazy.