Mail: info@internet-image.pl Telefon: 794 797 133

Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie?

Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie?
4.3 (86.67%) 12 vote[s]

Autor: Jerzy Kowalski

W Internet-Image zajmujemy się usuwaniem negatywnych treści.

 

Negatywna opinia – skuteczny sposób na zaszkodzenie konkurencji? 

 

Zdecydowana większość ze zgłaszające się do nas o pomoc firm (oraz osób prywatnych), padła ofiarą nieuczciwej konkurencji lub byłych oraz obecnych pracowników (sic!), którzy publikowali w sieci negatywne opinie na ich temat. Tego typu pomawiające treści, nie miały zazwyczaj nic wspólnego z rzetelnym przedstawieniem faktów, a ich jedynym celem było zaszkodzenie wizerunkowi danej firmy.

Tego typu nierzetelne opinie, w sposób naturalny pozycjonowały się wysoko w Google i w konsekwencji skutecznie odstraszały potencjalnych klientów lub kontrahentów. Oczywiście najwięcej traciła na tym pomawiana firma (więcej pisałem o tym we wpisie “Negatywna opinia w Internecie? Strzeż się!“), ale tacą także osoby, które po zapoznaniu się z szkalującymi opiniami (nie mając możliwości osobistego zweryfikowania negatywów), rezygnowały z zakupu dobrego produktu, lub współpracy z rzetelną firmą.

Czy zatem warto w ten sposób oczerniać nielubianą firmę? Odpowiedz jest prosta – zdecydowanie nie warto. Większość ze wskazanych nam przez Zleceniodawców negatywnych wpisów była przez nas usuwana, a w kilku przypadkach gdy Klient decydował się na skierowanie sprawy na wokandę, sprawa skończyła się wysokimi odszkodowaniami.

 

Nie wszystkie negatywne opinie to pomówienia

 

Zdaję sobie jednak sprawę, iż negatywne opinie nie zawsze są nieprawdziwe. Opisanie działań nieuczciwej firmy w Internecie, jest w wielu przypadkach ostatnią, desperacką próbą wyegzekwowania należnej zapłaty, czy też ostrzeżenia internautów przed potencjalnym oszustwem.

A jednak pokrzywdzona osoba, która w “niewłaściwy” sposób opublikuje w Internecie rzetelnie napisaną negatywną opinię, pomimo szczytnych zamiarów także narażona jest na poważne konsekwencję prawne. W najlepszym wypadku negatywna opinia może zostać uznana za mało wiarygodną i usunięta na wniosek opisywanej firmy. Tak czy inaczej, publikacja negatywnej opinii nie przyniesie pożądanego skutku, a w najgorszym wypadku może przysporzyć problemów jej autorowi.

negatywna opinia w internecie
Chcesz napisać i opublikować negatywną opinię w Internecie? Skoro już musisz to zrób to tak jak należy!

Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie? 

 

Poniżej kilka praktycznych wskazówek, jak w sposób skuteczny oraz zgodny z prawem pisać i publikować negatywne opinie w sieci:

 1. Pisz prawdę

Opinia powinna zawierać wyłącznie prawdziwe informacje o opisywanych produktach i usługach, oraz nie powinna wprowadzać internautów celowo w błąd! Pisząc recenzję, opinię lub sprawozdanie ze współpracy z firmą, podawaj wyłącznie (najlepiej udokumentowane) fakty. Opinia uzupełniona o twoje dane, daty dokonania zakupu, terminy realizacji czy numery transakcji, będzie zdecydowanie bardziej rzetelna i wiarygodna. Staraj się także unikać opisywania domysłów, bo te nie zawsze muszą być zgodne z rzeczywistością.

2.  Nie daj się ponieść emocjom

Nawet jeśli uważasz, że zostałeś w oczywisty sposób oszukany i masz do kogoś uzasadniony żal, to poprzez opinię nie próbuj wyładowywać swoich frustracji. Staraj się więc nie używać określeń, które mogą zostać uznane za obraźliwe czy niestosowne. Pamiętaj, że publikowanie negatywnej opinii w Internecie nie jest sprzeczne z prawem tak długo, dopóki autor nie dopuści się pomówienia, zniesławienia czy czynu nieuczciwej konkurencji. Dodatkowo, opinia zwierająca treści powszechnie uznawane za obraźliwe, prawdopodobnie szybko zostanie skasowana przez administrację forum lub portalu, na którym zostanie umieszczona.

3. Nie generalizuj

Pisząc negatywną opinię nie uogólniaj swoich sądów. Twoje negatywne odczucia odnośnie współpracy z firmą (lub użytkowania produktu), mogą być odosobnione i wynikać z szeregu okoliczności, na które opisywana przez ciebie firma mogła nie mieć wpływu.  Dlatego jeśli już zdecydujesz się umieścić negatywną opinię w Internecie, napisz ją w pierwszej osobie, opisz wyłącznie swój konkretny przypadek i nie wyciągaj pochopnych wniosków. Staraj się także unikać formułowania ocen wprost – lepiej opisz sprawę w taki sposób, aby czytelnik sam mógł wyciągnąć wnioski i dokonać oceny.

4. Podpisz się 

Jeśli tylko jest to możliwe, pod opinią podpisz się swoimi  prawdziwymi danymi. Podając swoje imię i nazwisko zwiększysz wiarygodność samej opinii, oraz dasz sprzedawcy możliwość zweryfikowania zawartych we wpisie faktów, dzięki czemu unikniesz posądzenia o pomówienie, lub czyn nieuczciwej konkurencji. Dodatkowo jeśli podasz swoje dane kontaktowe (np. adres email), sprzedawca / firma, może skontaktować się z tobą w celu wyjaśnienia sprawy lub nawet próbować zadość uczynić za twoje niezadowolenie (co wcale nie jest takim ewenementem!).

 

Zanim opublikujesz negatywną opinię

 

Pamiętaj, zanim zdecydujesz się na opublikowanie negatywnej opinii w Internecie, zrób wszystko aby najpierw wyjaśnić sprawę, oraz spróbuj załatwić ją w sposób ugodowy.

Opinię napisz dopiero gdy w sposób ostateczny utwierdzisz się w swoich negatywnych odczuciach, ale zanim opublikujesz ją w Internecie, wyślij ją do działu obsługi klienta firmy, której opinia ma dotyczyć – często to wystarczy aby załatwić sprawę.

[box type=”info”] Jeśli ty także masz problem z negatywnymi opiniami w Internecie, skontaktuj się z nami już teraz! → KONTAKT [/box]

Podstawy prawne zawartych w artykule informacji:

– przepisy Kodeksu Karnego (Art. 212 KK oraz Art.216 KK),

– przepisy Kodeksu Cywilnego (Art. 23 KC i Art. 24 KC),

– ustawa o Nieuczciwej Konkurencji (Art.11, Art.14, Art.15, Art.16).

Jerzy Kowalski

Od 2008 roku wraz z naszym zespołem rozwijam Internet-Image - agencję interaktywną świadczącą usługi z zakresu marketingu w Internecie: obejmujące reklamę internetową oraz kreowanie wizerunku w Internecie. W naszej pracy, klasyczne metody marketingu internetowego łączymy z najnowszą wiedzą z zakresu psychologii zachowań konsumenckich. Połączenie takie pozwala nam lepiej zrozumieć motywacje zakupowe konsumentów w Internecie, a co za tym idzie jeszcze skuteczniej promować oraz kreować wizerunek marek produktów oraz usług.

Ten post ma 23 komentarzy

  1. witam
    poszukuje miejsca gdzie mogła bym napisać negatywną opinie o firmie która do tej pory nie wywiązała się z umowy, a produkty które kupiliśmy , nie wszystkie ale część jest uszkodzona lub dostajemy informacje o np. odklejanie się druku. Może w skrócie w sierpniu 2016 kontaktowałam się z firma reklamową w której ostatecznie zamówiłam koszulki z nadrukowanym logiem. Po szybkim w miarę przyjęciu zamówienia sam proces druku złożenia zamówienia i wysłania zapewniali mnie że będzie trwał 2 tyg. zamówienie ostatecznie dostaliśmy pod koniec października 2016 i do tego nie kompletne. Firma sama podejmowała decyzje BEZ KONSULTACJI Z NAMI o kolorach nadruku czy np. o wymianie koszulki czy bluzy której akurat koloru im zabrakło na bardzo zbliżony kolor czytaj zamówieniowe czarne bluzy wymienili nam na grafitowe bo stwierdzili że kolor będzie zbliżony, albo niebieskie koszulki na fioletowe bo akurat takie mieli zupełnie nie informując nas o takiej decyzji. Kiedy próbowaliśmy wymienić towar na właściwy mailowo oraz telefonicznie ostatecznie usłyszeliśmy od firmy przez telefon słowa cyt.”jak kurwa mówię mailowo się kontaktować to mailowo.” i się rozłączyli . Jestem w kropce i nie wiem co robić bo ani nie uzyskaliśmy właściwego towaru ani nie możemy użyć towaru który jest nadal w pudłach i nie możemy nic z nim zrobić bo jest zły z firmą nie mamy kontaktu nie ma możliwości napisania ani posta na facebooku ani ocenić, na witrynie u nich również nie ma takiej możliwości. Czy możecie mi podpowiedzieć co mogę zrobić ?

  2. Jestem uczestnikiem FACEBOOK od kilku lat , i wczoraj założyłem ,,stronę , za którą kazano mi zapłacić , ja dokonałem przelewu , a za kilka godzin zablokowali mi konto . Więc nie mam ani konta ani strony którą założyłem i opłaciłem – i ani pieniędzy ani konta. Stwierdzam że brak organizacji pomiędzy pracownikami FB którzy zajmują się Reklamą i stronami – a pracownikami którzy pilnują bezpieczeństwa konta . Więc przestrzegam wszystkich unikajcie reklam na FACEBOOK bo to są – portal który oszukuje ludzi Helga.

  3. OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZEDSIĘBIORCÓW I OSOBY PRYWATNE PRZED WSPÓŁPRACĄ Z FIRMĄ: NOWAKOWSKI PIEKARNIE SP. Z O.O. JACEK NOWAKOWSKI. 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki ul. Mazowiecka 11. NIP: 531-169-11-50. Oszustwa odbywają się w filii zakładu w miejscowości Kolonia Klepaczka ul. Transportowa 4 gm. Kamienica Polska. Firma nie płaci za wykonane usługi i zlecenia ponad pół roku. Usługi zleca bezpośrednio współwłaściciel firmy Jacek Nowakowski, którego długi wobec firm współpracujących rosną jak na drożdżach. Proceder oszukiwania jest bardzo prosty. Jacek Nowakowski zleca prace do wykonania płaci za pierwsze faktury. Firmy nabierają zaufania, po czym zleca coraz więcej robót i już przestaje płacić. W ten sposób zostało oszukanych kilkadziesiąt firm na kilkadziesiąt milionów złotych. W tej chwili sprawę prowadzi Policja – Wydział Przestępczości Gospodarczej i Urząd Skarbowy w Nowym Dworze Mazowieckim. Wszystkich poszkodowanych uprasza się o zgłaszanie do wymienionych instytucji. Przy jakichkolwiek rozmowach telefonicznych lub bezpośrednio w biurze o zaległych finansach Jacek Nowakowski zachowuje się bardzo arogancko, nie wywiązuje się ze składanych obietnic.

  4. przestrzegam wszystkich przed sklepem inetrnetowym, “skuteryrudaslaska.pl”. Zamówiłam parę skórzanych martensów z ich strony, zgodnie z zamieszczonym regulaminem: 1-2 dni na przygotowanie przesyłki, 7- 10 dni dostarczenie. 28.07.17 zapłaciłam za buty i przesyłkę karta kredytową. Firma nie odpisuje na maile, po moich zapytaniach i informacji, iż zgłoszę sprawę na Policje, otrzymałam dnia 28.08.2017 awizo do odebrania przesyłki na poczcie, po odbiorze okazało się, że w paczce są buty sportowe z materiału, najgorszego sortu.Przesyłka doszła z Chin, więc nie narażam sie na kolejne koszty ZWROTU , po prostu zamierzam zgłosić zawiadomienie na Policji, gdyż nie mam zadnej gwarancji na pomyślną realizację zamówienia.
    SKUTERYRUDASLASKA.PL- OSTRZEGAM !!!!

  5. FACTORY_SHOE ,sklep z obuwiem UWAGA wysyłają nie ten towar co zamawiacie w dodatku nie w tym rozmiarze,ograniczony kontakt,sprawa jest w allegro ale oni też to mają gdzieś,nie ten fason nie ten rozmiar i ja mam odesłać na swój koszt słowa przepraszam ,to naciągacz i tyle.

  6. Sklep z obuwiem MASONOPASHIA – od 20 listopada 2017 roku , czyli od dnia złożenia zamówienia i przelania pieniędzy sklep zamilkł. Ani butów ani zwrotu pieniędzy ani żadnego kontaktu ze sklepem! Ostrzegam przed robieniem tam zakupów.

  7. Jak w tytule, uwaga na oszusta, naszego rodaka podającego się jako Mirosław Maliszewski(pochodzi podobno z Warszawy). Mały, łysy wypierdek 1,50/60 cm wzrostu.(zdjęcia w razie potrzeby mam)
    Budowa znajduje się w SCHWEINFURT na Theresinstrasse 11 a oszust niby mieszka i podaje takie dane do rachunku:

    Sabine Harder
    Dienstleistugen
    Harsdörfferstraße 12
    90478 Nürnberg

    Dziwi nas fakt, że teraz dopiero wszystko wyszło i dowidzieliśmy się, że osób oszukanych przez niego jest więcej. Firmy które tam jeszcze pracują od samego poczatku, wszystko dokładnie opisały, niestety z wiadomych przyczyn realnych świadków raczej nie będzie(i to rozumiemy, wszyscy chcą dalej pracować). Z tego co wiem znów tam pracuje 3 polaków z pod Wrocławia. Dzwoniliśmy już do ekipy od elewacji, żeby ich ostrzegli.

    Jeździ starym granatowym mercedesem na numerach rej. N*BQ*694

    Opisze w skrócie jego działanie.

    Oszust ściąga z PL i DE ekipy(2/3-5 osób) na swoim gewerbe(DE jak i PL) i werbuje do prac remontowych, przeważnie duże budowy(przemysłówka) po których na początku oczywiście płaci tylko pierwszy/drugi tydzień a później odwleka(problemy jak zawsze mówił na innych budowach) i że za parę dni wszystko wrówna/zapłaci a tak naprawdę tylko srał małymi non stop zaliczkami. Niestety po paru tygodniach nazbierała się suma grubo ponad 6000 Euro i przestał płacić w ogóle za prace jak i za wcześniej wynajęte przez niego mieszkanie za które pobrał w całości od nas opłatę już z 1/2 tygodnia pracy…
    Oczywiście z braku kasy zaprzestalismy pracę, z jego strony powsało szybko straszenie, że jak nie wrócimy na budowę to wogóle nie zapłaci, także sprawa była na 100% oczywista, że poprostu nas centralnie chcę oszukać.
    Sprawę zgłosilismy głównemu wykonawcy, to piorunem w tym samym dniu przywiózł 300e i na tym koniec. Najdziwniejsze jest to że główny wykonawca dalej toleruje takiego podwykonawce który oficjalnie oszukuje swoich nastepnych podwykonawców.
    Maliszewski non stop tłumaczy, że nie ma rachunku od podwykonawcy dlatego nie zapłacił, oczywiście oszukuje rachunki mam i to kilka(które były pokazane głównemu wyk.),a z nim uzgodnione było że na koniec każdego tygodnia będzie rachunek i tak też było tylko dziwnym trafem nigdy nie chciał twierdząc, że później mamy wystawić rachunek raz w miesiącu(mniej pracy dla jego księgowej jak mówił). Niestety na siłę do kieszeni rachunku nie wsadzę, także opcja raz na miesiąc była realna również z naszej strony.

    Do dnia dzisiejszego nie odpowiada na telefony ani na pisma od naszego adwokata z DE. Sprawa została parę tygodni temu również zgłoszona do odpowiednich organów w DE i na razie cierpliwie czekamy.

    Uważać na niego, pracuje w DE już ponad 6 lat a na takiego oszusta jeszcze nie trafiłem.

    Pisane to wszystko w skrócie, także w razie potrzeby mogę przesłać kopie która trafiła do adwokata z dokładnym opisem, sms i zdjęciami z budowy.

    Stare hasło polak polakowi polakiem jest na miejscu.

    Radosław Ziętka
    Beyrodtstraße 73, 12277 Berlin

  8. UWAGA! Nie korzystajcie z usług firmy superalarmy.pl!
    Właściciel firmy jest nieodpowiedzialny, nie wywiązuje się z umów!

    Dodatkowo jego WSZYSTKIE opinie w internecie są KUPIONE! Absolutnie żadna z nich nie jest prawdziwa. Jakiekolwiek negatywne treści od razu usuwa.

  9. Uwaga! Ostrzegam przed osobą IWONA CHŁOPSKA z Pomorza.
    Wynajmowała mieszkanie w Łodzi, uciekła z niego zostawiając bałagan i niezapłacony czynsz. Pomijam fakt, że co miesiąc spóźniała się z czynszem i zniknął również telewizor.

  10. Uwaga na firmę: Anna Zdybel, Polna 12, 255-110 Prusice. Korzystają z numeru telefonu: 783813248.Wystawiają owcze skóry na Allegro, pobierają opłaty i nie wysyłają towaru. Na Allegro już mają zawieszone konto, ale wciąż działają na rosyjskim Allegro.

  11. Chcialam opisac sytuacje jaka miala miejsce w Dniu Matki. Otoz zamowilam mojej mamie bukiet w kwiaciarni internetowej KwiatowaPrzesylka.pl.
    ”Bukiet’ dostarczony do rak mojej mamy nie odpowiadal temu, ktory zamowilam na stronie zarowno pod wzgledem ilosci, rodzaju, jak i jakosci kwiatow. Trudno bylo go nawet nazwac bukietem gdyz skladal sie raptem z dwoch nieswiezych roz, ktorych platki opadly juz przy wkladaniu ich do flakona. Ponadto papier ozdobny, w ktory kwiaty byly owiniete rowniez pozostawial wiele do zyczenia, byl przede wszystkim brzydko wymiety i tym samym nie spelnial swojego zadania. Poza tym przesylka zostala dostarczona z 6 godzinnym opoznienien, o ktorym nie zostalam uprzedzona, a kurier oznajmil mojej mamie, ze rzekomo uprzedzili mnie o opoznieniu. To oczywiscie nie byla prawda. Mama nie robiac mi przykrosci podziekowala za ‘bukiet’ nie przyznajac sie w jakim stanie tak naprawde przyszedl. O wszystkim dowiedzialam sie dopiero na 3 dzien gdy juz moglam sie spotkac z mama osobiscie. Bylam bardzo rozczarowana cala sytuacja, wiec postanowilam zrobic zdjecia pozostalosci ‘bukietu’ i zlozyc zazalenie o usludze. W zamian uslyszalam, ze nie moga uwzglednic mojej reklamacji, gdyz ‘kompozycja’ widniejaca na moich zdjeciach zostala zdekompletowana i rozebrana… W zamian oferuja mi 10% rabatu na kolejny zakup u nich lub pudelko czekoladek… Ciekawe jak w takiej sutuacji, po takim potraktowaniu mialabym ponownie cos w tej firmie zamowic mimo oferty 10% rabatu. Na pewno wiecej z uslug tej firmy nie skorzystam i wszystkim rowniez zdecydowanie nie polecam!

  12. Uwazajcie na przedstawiciela handlowego Jakuba Kotuszewskiego, to zwykly naciagacz, zle wyraza sie o kazdej firmie w ktorej pracuje, motywuje go tylko zysk,nic wiecej, a produkty ktore poleca to zwykle podrobki.

  13. E-PRESTA.PL Szymon Nowak – uwaga, nie radzę wchodzić we współprace. Zleciliśmy stworzenie e-sklepu zgodziliśmy się poczekać na rozpoczęcie prac miesiąc- zwodził nas przez 3 m-c, obiecywał, aż w końcu kontakt się urwał brak odpowiedzi na @ i nie odbieranie telefonów. Straciliśmy ponad 4 m-c i sporo pieniędzy. Jeżeli szukasz kogoś solidnego, godnego zaufania – to tutaj tego nie znajdziesz. Nie odpowiedzialny, nie poważny człowiek.

  14. Witam, zostałem oszukany przez firmę
    TGIS Technika Grzewcza i Sanitarna Wiesław Filipowiak,
    nip: 7861142461, email: wphu@wp.pl , tel: 508197290.
    Czy poniższa opinia o tej firmie jest poprawnie napisana:
    “To był błąd.. Pan Wiesław okazał się wyłudzaczem, kłamcą i złodziejem. Ceny ostatecznej długo nie chciał przedstawić. Jak przedstawił, po zrobieniu już większości prac to zawołał prawie 3x więcej niż ceny rynkowe! I szantażował mnie tym, że trzymał część opłaconych przeze mnie materiałów u siebie w domu (piec, grzejniki). Chciał wyłudzić dużo więcej niz były warte jego prace. W końcu udało mi się znaleźć na niego sposób i pozbyć się do z budowy. Zapłaciłem mu i tak więcej niz powinienem i na koniec zaufałem mu, gdy mówił, że klnie się na swój honor, że jeszcze zwróci mi część materiałów i zrobi dwie poprawki. Jak tylko dostał pieniądze to honor schował do kieszeni i okradł mnie z materiałów i już nie przyszedł poprawić co zrobił niepoprawnie. Prosze uważać na tą jego “Hurtownię z Wągrowca” – ceny w większości 10-20% wyższe od rynkowych, a on za to, że tam kupuje spłaca sobie sprzęt! Zdecydowanie nie polecam tego człowieka!!”
    ?

  15. Uwaga na b. drogie sms – podaję :
    1. adres strony
    2. nr tel (inna strona, nie pamiętam adresu)

  16. Witam. Prósze ostrzegac sie sklepu PLSTORE.PL+donajbyd.pl bo zamiast oryginalnych produktow zdjecia jakich sa wystawione na stronie, sprzedaja tanie zamienniki cena jakim o 4 razy mniej. Zamówiłem za pobraniem, ale sprzedajacy zaproponował o dodatkowy rabat 4% przy przedpłacie, i jak okazalo sie bylo to splanowane, bo zwrócić towar NIEMA SZANSY. Zamówione zostaly 15 tonerow do HP m26a po 176 zl (168 z rabatem)! Jak okazalo sie, TANI ZAMIENNIK cena jakiemu MAX 35 zl, i tonery na 2520 zl wyrzucone do smieci. Telefon odbieraja i milcza,) Kiedy zgłosiłem sie mailowo o zwrocie kasy, lub wymianie na oryginalny produkt, dostalem taka sama odpowiedz jak te osoby ktore zamowily wczesniej, aniz ja i okazaly sie w takiej samej sytuacji. Prowadze 3 sklepy w roznych branzach. W taki sposob kasa sie nie zarabia. Chcialem porozmawiac z szefem tego calego, jak tam jego… sklepu numer kontaktowy nie daja, a przy sprobie kontaktu przez facebook, zerowy kontakt + zmienil swoje imie i nazwisko, bo napewno nie tylko ja chcial bym porozmawiac.)

  17. nie ma juz innych wazniejszych spraw w polsce tylko caly czas mowic o smierci prezydenta gdanska.mam propozycje zeby zglosic to do watykanu moze jest szansa ze prezydent gdanska zostanie swietym lub meczennikiem.a jak umrze inny czlowiek to jest malo wazne.nie mozna tak ludzi traktowac na wazniejszych i mniej wazniejszych.dziekuje.

  18. Chciałbym poinformować społeczeństwo żeby nie kupowali nic w firmie sklepadamus@gmail.com lub zamówienia.@gmail.com kupiłem rok temu kuchnie węglową po roku szamot popękał ruszt kawałek też i nie otwierają się drzwiczki do paleniska .zadzwoniłem do tzw.firmy zgłosić reklamację kazali wysłać mi meila wraz z opisem i foto po dwóch tygodniach otrzymałem odpowiedz że reklamacji nie uznają ponieważ w karcie gwarancyjnej w punkcie 7 jest opisane czego gwarancja nie obowiązuje to znaczy oprócz obudowy nic nie jest na gwarancji pomimo że kuchnia węglowa jest zbudowana z szamotu rusztu sznura uszczelniającego drzwiczki oraz obudowa ale przy zamówieniu zapewniają że kuchnia ma 2 lata gwarancji co jest kłamstwem ponieważ gwarancja obejmuje jedynie obudowę i dlatego przestrzegam przed kupowaniem czegokolwiek w tzw.sklepje Adamus znajdującej się w Katowicach ul.Warszawska 32

  19. Witam przestrzegam przed firmą TAUBER polska włascicielem jest nie jaki Radosław ordak ,mobling psychiczny w pracy szantaże notoryczne wyzwiska tak traktuje własciciel firmy swoich pracowników wypłate daje jak chce to zalezy od humoru !!!!!! Unikac tego pana

  20. Uwazajcie na PERFECT DAY Robert Cieśliński Bydgoszcz – na weselu leni sie pije pali lazi bez celu, malo zdjec pstryka, na sesji pospiesza, robi pod slonce ze czlowiek caly pomarszczony jest, dostal kase i dal nam tylko mala czesc tego za co zaplacilismy, nie odbiera tel, nie odp na sms, to co nam dal to marne fotki jak z komorki, choc od gosci mielismy lepsze…. klamie i oszukuje. Jego wizytowki internetowe gdzie byly negatywne opinie POZNIKALY, ale sa jeszcze strony z wypowiedziami innych klientow takze oszukanych.

  21. Ostrzegam wszystkich przed współpracą z firmą dekarska z Grodziska Mazowieckiego numer do wykonawców 519772885 – totalnie nie poważna firma zawracają głowę przyjeżdżają bardziej zaglądają co jest na posesji niż są zainteresowani pracą – później kontakt się urywa – brak telefonu / brak wyceny za usługę – a ogłaszają się na znanym portalu internetowym – darmowym. Totalnie odradzam – Szkoda waszego czasu.

  22. Nie polecam, a wręcz ostrzegam przed współpraca i zatrudnianiem firmy Remodern Andrzej Zięba z miejscowości 32-089 Wielka Wieś, Bębło, koło Krakowa, woj. Małopolskie. Jest to jednoosobowa firma budowlana promująca budownictwo naturalne, zdrowe i ekologiczne. Zawarłam z tą firmą w roku 2018 umowę na budowę domu do stanu surowego zamkniętego. Właściciel – główny wykonawca nie dotrzymał ani terminu ani zakresu ani ustaleń finansowych umowy. W trakcie budowy pobierał z góry zaliczki na materiały, które wykorzystywał na inne sobie tylko wiadome cele, a płatności opóźniał jak się dało. Dzwonili do mnie wierzyciele z zapytaniem kiedy wykonawca zapłaci za materiały, bo on nie odbiera telefonów, a ustalony termin minął. Za niektóre materiały w ogóle do tej pory nie zapłacił. Zobowiązał się pisemnie uregulować zalegle zobowiązania, ale cztery miesiące po zakończeniu współpracy jeszcze nie uregulował. Nie zapłacił do tej pory (ponad sześć miesięcy) pracownikowi, który poprosił go o wypłatę przelewem na konto, zamiast gotówką. Jak się dowiedziałam po fakcie, nie ma płynności finansowej (dostałam pismo w jego sprawie do komornika).
    W trakcie trwania budowy często był zajęty czym innym. Albo jeździł po towar zamiast zamówić dostawę i pilnować prac na miejscu, albo prowadził ciągle rozmowy telefoniczne dotyczące spraw nie związanych z budowa. Ogólnie nie przejmował się czasem i jakimkolwiek respektowaniem harmonogramu. Wręcz kierownik budowy go musiał kontrolować i poganiać, aby doprowadzić do stanu pozwalającego na przezimowanie. Na koniec sezonu budowlanego w grudniu z 2-miesiecznym opóźnieniem rozwiązałam z nim umowę, a budynek został w stanie surowym otwartym i to ja zająć się musiałam kwestia zabezpieczenia na zimę. Do tej pory, pomimo kilkakrotnych próśb nie dostałam faktury za kompleksowa usługę wykonawstwa z materiałami, za która w całości zapłaciłam ponad cztery miesiące temu.
    Jeśli chodzi o jakość prac to ogólnie są wykonane dobrze, ale teraz po zimie wychodzą tzw. niedoróbki, które trzeba poprawiać, a wynikające albo z niedbałości, albo z podejścia na zasadzie „następny po mnie poprawi, żeby mógł wykonać swoja robotę”. Są to czyste fakty, do wzięcia pod uwagę jeśli ktoś chciałby zatrudnić ta firmę.

    Nie jest to ani hejt ani pomówienie. Po prostu otwarcie poinformowałam P. Andrzeja, że jeśli nie wywiąże się ze zobowiązań to ja poinformuję o jego sposobie działania innych, aby się nie nacięli.

  23. Ostrzegam przed oszustem podający się za inwestora prywatnych pożyczek z kedzierzyn kozle .Ogłasza się na sprzedajemy że udziela pożyczek potem trzeba wpłacić podatek od kwoty. Ja się tak dałam nabrać po wysłaniu pieniędzy napisał że zrobił przelew A potem cisza nie odp na maile i telefony

Dodaj komentarz

Close Menu