Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie?

Autor: Jerzy Kowalski

W Internet-Image zajmujemy się usuwaniem negatywnych treści.

 

Negatywna opinia – skuteczny sposób na zaszkodzenie konkurencji? 

 

Zdecydowana większość ze zgłaszające się do nas o pomoc firm (oraz osób prywatnych), padła ofiarą nieuczciwej konkurencji lub byłych oraz obecnych pracowników (sic!), którzy publikowali w sieci negatywne opinie na ich temat. Tego typu pomawiające treści, nie miały zazwyczaj nic wspólnego z rzetelnym przedstawieniem faktów, a ich jedynym celem było zaszkodzenie wizerunkowi danej firmy.

Tego typu nierzetelne opinie, w sposób naturalny pozycjonowały się wysoko w Google i w konsekwencji skutecznie odstraszały potencjalnych klientów lub kontrahentów. Oczywiście najwięcej traciła na tym pomawiana firma (więcej pisałem o tym we wpisie „Negatywna opinia w Internecie? Strzeż się!„), ale tacą także osoby, które po zapoznaniu się z szkalującymi opiniami (nie mając możliwości osobistego zweryfikowania negatywów), rezygnowały z zakupu dobrego produktu, lub współpracy z rzetelną firmą.

Czy zatem warto w ten sposób oczerniać nielubianą firmę? Odpowiedz jest prosta – zdecydowanie nie warto. Większość ze wskazanych nam przez Zleceniodawców negatywnych wpisów była przez nas usuwana, a w kilku przypadkach gdy Klient decydował się na skierowanie sprawy na wokandę, sprawa skończyła się wysokimi odszkodowaniami.

 

Nie wszystkie negatywne opinie to pomówienia

 

Zdaję sobie jednak sprawę, iż negatywne opinie nie zawsze są nieprawdziwe. Opisanie działań nieuczciwej firmy w Internecie, jest w wielu przypadkach ostatnią, desperacką próbą wyegzekwowania należnej zapłaty, czy też ostrzeżenia internautów przed potencjalnym oszustwem.

A jednak pokrzywdzona osoba, która w „niewłaściwy” sposób opublikuje w Internecie rzetelnie napisaną negatywną opinię, pomimo szczytnych zamiarów także narażona jest na poważne konsekwencję prawne. W najlepszym wypadku negatywna opinia może zostać uznana za mało wiarygodną i usunięta na wniosek opisywanej firmy. Tak czy inaczej, publikacja negatywnej opinii nie przyniesie pożądanego skutku, a w najgorszym wypadku może przysporzyć problemów jej autorowi.

negatywna opinia w internecie
Chcesz napisać i opublikować negatywną opinię w Internecie? Skoro już musisz to zrób to tak jak należy!

Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie? 

 

Poniżej kilka praktycznych wskazówek, jak w sposób skuteczny oraz zgodny z prawem pisać i publikować negatywne opinie w sieci:

 1. Pisz prawdę

Opinia powinna zawierać wyłącznie prawdziwe informacje o opisywanych produktach i usługach, oraz nie powinna wprowadzać internautów celowo w błąd! Pisząc recenzję, opinię lub sprawozdanie ze współpracy z firmą, podawaj wyłącznie (najlepiej udokumentowane) fakty. Opinia uzupełniona o twoje dane, daty dokonania zakupu, terminy realizacji czy numery transakcji, będzie zdecydowanie bardziej rzetelna i wiarygodna. Staraj się także unikać opisywania domysłów, bo te nie zawsze muszą być zgodne z rzeczywistością.

2.  Nie daj się ponieść emocjom

Nawet jeśli uważasz, że zostałeś w oczywisty sposób oszukany i masz do kogoś uzasadniony żal, to poprzez opinię nie próbuj wyładowywać swoich frustracji. Staraj się więc nie używać określeń, które mogą zostać uznane za obraźliwe czy niestosowne. Pamiętaj, że publikowanie negatywnej opinii w Internecie nie jest sprzeczne z prawem tak długo, dopóki autor nie dopuści się pomówienia, zniesławienia czy czynu nieuczciwej konkurencji. Dodatkowo, opinia zwierająca treści powszechnie uznawane za obraźliwe, prawdopodobnie szybko zostanie skasowana przez administrację forum lub portalu, na którym zostanie umieszczona.

3. Nie generalizuj

Pisząc negatywną opinię nie uogólniaj swoich sądów. Twoje negatywne odczucia odnośnie współpracy z firmą (lub użytkowania produktu), mogą być odosobnione i wynikać z szeregu okoliczności, na które opisywana przez ciebie firma mogła nie mieć wpływu.  Dlatego jeśli już zdecydujesz się umieścić negatywną opinię w Internecie, napisz ją w pierwszej osobie, opisz wyłącznie swój konkretny przypadek i nie wyciągaj pochopnych wniosków. Staraj się także unikać formułowania ocen wprost – lepiej opisz sprawę w taki sposób, aby czytelnik sam mógł wyciągnąć wnioski i dokonać oceny.

4. Podpisz się 

Jeśli tylko jest to możliwe, pod opinią podpisz się swoimi  prawdziwymi danymi. Podając swoje imię i nazwisko zwiększysz wiarygodność samej opinii, oraz dasz sprzedawcy możliwość zweryfikowania zawartych we wpisie faktów, dzięki czemu unikniesz posądzenia o pomówienie, lub czyn nieuczciwej konkurencji. Dodatkowo jeśli podasz swoje dane kontaktowe (np. adres email), sprzedawca / firma, może skontaktować się z tobą w celu wyjaśnienia sprawy lub nawet próbować zadość uczynić za twoje niezadowolenie (co wcale nie jest takim ewenementem!).

 

Zanim opublikujesz negatywną opinię

 

Pamiętaj, zanim zdecydujesz się na opublikowanie negatywnej opinii w Internecie, zrób wszystko aby najpierw wyjaśnić sprawę, oraz spróbuj załatwić ją w sposób ugodowy.

Opinię napisz dopiero gdy w sposób ostateczny utwierdzisz się w swoich negatywnych odczuciach, ale zanim opublikujesz ją w Internecie, wyślij ją do działu obsługi klienta firmy, której opinia ma dotyczyć – często to wystarczy aby załatwić sprawę.

[box type=”info”] Jeśli ty także masz problem z negatywnymi opiniami w Internecie, skontaktuj się z nami już teraz! → KONTAKT [/box]

Podstawy prawne zawartych w artykule informacji:

– przepisy Kodeksu Karnego (Art. 212 KK oraz Art.216 KK),

– przepisy Kodeksu Cywilnego (Art. 23 KC i Art. 24 KC),

– ustawa o Nieuczciwej Konkurencji (Art.11, Art.14, Art.15, Art.16).

Ten post ma 48 komentarzy

  1. Beata

    witam
    poszukuje miejsca gdzie mogła bym napisać negatywną opinie o firmie która do tej pory nie wywiązała się z umowy, a produkty które kupiliśmy , nie wszystkie ale część jest uszkodzona lub dostajemy informacje o np. odklejanie się druku. Może w skrócie w sierpniu 2016 kontaktowałam się z firma reklamową w której ostatecznie zamówiłam koszulki z nadrukowanym logiem. Po szybkim w miarę przyjęciu zamówienia sam proces druku złożenia zamówienia i wysłania zapewniali mnie że będzie trwał 2 tyg. zamówienie ostatecznie dostaliśmy pod koniec października 2016 i do tego nie kompletne. Firma sama podejmowała decyzje BEZ KONSULTACJI Z NAMI o kolorach nadruku czy np. o wymianie koszulki czy bluzy której akurat koloru im zabrakło na bardzo zbliżony kolor czytaj zamówieniowe czarne bluzy wymienili nam na grafitowe bo stwierdzili że kolor będzie zbliżony, albo niebieskie koszulki na fioletowe bo akurat takie mieli zupełnie nie informując nas o takiej decyzji. Kiedy próbowaliśmy wymienić towar na właściwy mailowo oraz telefonicznie ostatecznie usłyszeliśmy od firmy przez telefon słowa cyt.”jak kurwa mówię mailowo się kontaktować to mailowo.” i się rozłączyli . Jestem w kropce i nie wiem co robić bo ani nie uzyskaliśmy właściwego towaru ani nie możemy użyć towaru który jest nadal w pudłach i nie możemy nic z nim zrobić bo jest zły z firmą nie mamy kontaktu nie ma możliwości napisania ani posta na facebooku ani ocenić, na witrynie u nich również nie ma takiej możliwości. Czy możecie mi podpowiedzieć co mogę zrobić ?

    1. Paulina

      Witam Pani Beato, niestety nie pomogę w sprawie wyegzekwowania w powyzszej sprawie, ale zapraszam serdecznie, jeśli będziecie Państwo potrzebowali znów odziez promocyjną i inne artykuły promocyjne – terminowo, zgodnie z ustaleniami i należytą jakością.
      Pozdrawiam

  2. Helga H.

    Jestem uczestnikiem FACEBOOK od kilku lat , i wczoraj założyłem ,,stronę , za którą kazano mi zapłacić , ja dokonałem przelewu , a za kilka godzin zablokowali mi konto . Więc nie mam ani konta ani strony którą założyłem i opłaciłem – i ani pieniędzy ani konta. Stwierdzam że brak organizacji pomiędzy pracownikami FB którzy zajmują się Reklamą i stronami – a pracownikami którzy pilnują bezpieczeństwa konta . Więc przestrzegam wszystkich unikajcie reklam na FACEBOOK bo to są – portal który oszukuje ludzi Helga.

  3. oszukany

    OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZEDSIĘBIORCÓW I OSOBY PRYWATNE PRZED WSPÓŁPRACĄ Z FIRMĄ: NOWAKOWSKI PIEKARNIE SP. Z O.O. JACEK NOWAKOWSKI. 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki ul. Mazowiecka 11. NIP: 531-169-11-50. Oszustwa odbywają się w filii zakładu w miejscowości Kolonia Klepaczka ul. Transportowa 4 gm. Kamienica Polska. Firma nie płaci za wykonane usługi i zlecenia ponad pół roku. Usługi zleca bezpośrednio współwłaściciel firmy Jacek Nowakowski, którego długi wobec firm współpracujących rosną jak na drożdżach. Proceder oszukiwania jest bardzo prosty. Jacek Nowakowski zleca prace do wykonania płaci za pierwsze faktury. Firmy nabierają zaufania, po czym zleca coraz więcej robót i już przestaje płacić. W ten sposób zostało oszukanych kilkadziesiąt firm na kilkadziesiąt milionów złotych. W tej chwili sprawę prowadzi Policja – Wydział Przestępczości Gospodarczej i Urząd Skarbowy w Nowym Dworze Mazowieckim. Wszystkich poszkodowanych uprasza się o zgłaszanie do wymienionych instytucji. Przy jakichkolwiek rozmowach telefonicznych lub bezpośrednio w biurze o zaległych finansach Jacek Nowakowski zachowuje się bardzo arogancko, nie wywiązuje się ze składanych obietnic.

  4. Dorota

    przestrzegam wszystkich przed sklepem inetrnetowym, „skuteryrudaslaska.pl”. Zamówiłam parę skórzanych martensów z ich strony, zgodnie z zamieszczonym regulaminem: 1-2 dni na przygotowanie przesyłki, 7- 10 dni dostarczenie. 28.07.17 zapłaciłam za buty i przesyłkę karta kredytową. Firma nie odpisuje na maile, po moich zapytaniach i informacji, iż zgłoszę sprawę na Policje, otrzymałam dnia 28.08.2017 awizo do odebrania przesyłki na poczcie, po odbiorze okazało się, że w paczce są buty sportowe z materiału, najgorszego sortu.Przesyłka doszła z Chin, więc nie narażam sie na kolejne koszty ZWROTU , po prostu zamierzam zgłosić zawiadomienie na Policji, gdyż nie mam zadnej gwarancji na pomyślną realizację zamówienia.
    SKUTERYRUDASLASKA.PL- OSTRZEGAM !!!!

  5. Krzysztof

    FACTORY_SHOE ,sklep z obuwiem UWAGA wysyłają nie ten towar co zamawiacie w dodatku nie w tym rozmiarze,ograniczony kontakt,sprawa jest w allegro ale oni też to mają gdzieś,nie ten fason nie ten rozmiar i ja mam odesłać na swój koszt słowa przepraszam ,to naciągacz i tyle.

  6. ANA

    Sklep z obuwiem MASONOPASHIA – od 20 listopada 2017 roku , czyli od dnia złożenia zamówienia i przelania pieniędzy sklep zamilkł. Ani butów ani zwrotu pieniędzy ani żadnego kontaktu ze sklepem! Ostrzegam przed robieniem tam zakupów.

  7. MaliszewskiMirek

    Jak w tytule, uwaga na oszusta, naszego rodaka podającego się jako Mirosław Maliszewski(pochodzi podobno z Warszawy). Mały, łysy wypierdek 1,50/60 cm wzrostu.(zdjęcia w razie potrzeby mam)
    Budowa znajduje się w SCHWEINFURT na Theresinstrasse 11 a oszust niby mieszka i podaje takie dane do rachunku:

    Sabine Harder
    Dienstleistugen
    Harsdörfferstraße 12
    90478 Nürnberg

    Dziwi nas fakt, że teraz dopiero wszystko wyszło i dowidzieliśmy się, że osób oszukanych przez niego jest więcej. Firmy które tam jeszcze pracują od samego poczatku, wszystko dokładnie opisały, niestety z wiadomych przyczyn realnych świadków raczej nie będzie(i to rozumiemy, wszyscy chcą dalej pracować). Z tego co wiem znów tam pracuje 3 polaków z pod Wrocławia. Dzwoniliśmy już do ekipy od elewacji, żeby ich ostrzegli.

    Jeździ starym granatowym mercedesem na numerach rej. N*BQ*694

    Opisze w skrócie jego działanie.

    Oszust ściąga z PL i DE ekipy(2/3-5 osób) na swoim gewerbe(DE jak i PL) i werbuje do prac remontowych, przeważnie duże budowy(przemysłówka) po których na początku oczywiście płaci tylko pierwszy/drugi tydzień a później odwleka(problemy jak zawsze mówił na innych budowach) i że za parę dni wszystko wrówna/zapłaci a tak naprawdę tylko srał małymi non stop zaliczkami. Niestety po paru tygodniach nazbierała się suma grubo ponad 6000 Euro i przestał płacić w ogóle za prace jak i za wcześniej wynajęte przez niego mieszkanie za które pobrał w całości od nas opłatę już z 1/2 tygodnia pracy…
    Oczywiście z braku kasy zaprzestalismy pracę, z jego strony powsało szybko straszenie, że jak nie wrócimy na budowę to wogóle nie zapłaci, także sprawa była na 100% oczywista, że poprostu nas centralnie chcę oszukać.
    Sprawę zgłosilismy głównemu wykonawcy, to piorunem w tym samym dniu przywiózł 300e i na tym koniec. Najdziwniejsze jest to że główny wykonawca dalej toleruje takiego podwykonawce który oficjalnie oszukuje swoich nastepnych podwykonawców.
    Maliszewski non stop tłumaczy, że nie ma rachunku od podwykonawcy dlatego nie zapłacił, oczywiście oszukuje rachunki mam i to kilka(które były pokazane głównemu wyk.),a z nim uzgodnione było że na koniec każdego tygodnia będzie rachunek i tak też było tylko dziwnym trafem nigdy nie chciał twierdząc, że później mamy wystawić rachunek raz w miesiącu(mniej pracy dla jego księgowej jak mówił). Niestety na siłę do kieszeni rachunku nie wsadzę, także opcja raz na miesiąc była realna również z naszej strony.

    Do dnia dzisiejszego nie odpowiada na telefony ani na pisma od naszego adwokata z DE. Sprawa została parę tygodni temu również zgłoszona do odpowiednich organów w DE i na razie cierpliwie czekamy.

    Uważać na niego, pracuje w DE już ponad 6 lat a na takiego oszusta jeszcze nie trafiłem.

    Pisane to wszystko w skrócie, także w razie potrzeby mogę przesłać kopie która trafiła do adwokata z dokładnym opisem, sms i zdjęciami z budowy.

    Stare hasło polak polakowi polakiem jest na miejscu.

    Radosław Ziętka
    Beyrodtstraße 73, 12277 Berlin

  8. Niezadowolony klient

    UWAGA! Nie korzystajcie z usług firmy superalarmy.pl!
    Właściciel firmy jest nieodpowiedzialny, nie wywiązuje się z umów!

    Dodatkowo jego WSZYSTKIE opinie w internecie są KUPIONE! Absolutnie żadna z nich nie jest prawdziwa. Jakiekolwiek negatywne treści od razu usuwa.

  9. Marta

    Uwaga! Ostrzegam przed osobą IWONA CHŁOPSKA z Pomorza.
    Wynajmowała mieszkanie w Łodzi, uciekła z niego zostawiając bałagan i niezapłacony czynsz. Pomijam fakt, że co miesiąc spóźniała się z czynszem i zniknął również telewizor.

  10. Wioletta

    Uwaga na firmę: Anna Zdybel, Polna 12, 255-110 Prusice. Korzystają z numeru telefonu: 783813248.Wystawiają owcze skóry na Allegro, pobierają opłaty i nie wysyłają towaru. Na Allegro już mają zawieszone konto, ale wciąż działają na rosyjskim Allegro.

  11. Mags

    Chcialam opisac sytuacje jaka miala miejsce w Dniu Matki. Otoz zamowilam mojej mamie bukiet w kwiaciarni internetowej KwiatowaPrzesylka.pl.
    ”Bukiet’ dostarczony do rak mojej mamy nie odpowiadal temu, ktory zamowilam na stronie zarowno pod wzgledem ilosci, rodzaju, jak i jakosci kwiatow. Trudno bylo go nawet nazwac bukietem gdyz skladal sie raptem z dwoch nieswiezych roz, ktorych platki opadly juz przy wkladaniu ich do flakona. Ponadto papier ozdobny, w ktory kwiaty byly owiniete rowniez pozostawial wiele do zyczenia, byl przede wszystkim brzydko wymiety i tym samym nie spelnial swojego zadania. Poza tym przesylka zostala dostarczona z 6 godzinnym opoznienien, o ktorym nie zostalam uprzedzona, a kurier oznajmil mojej mamie, ze rzekomo uprzedzili mnie o opoznieniu. To oczywiscie nie byla prawda. Mama nie robiac mi przykrosci podziekowala za ‘bukiet’ nie przyznajac sie w jakim stanie tak naprawde przyszedl. O wszystkim dowiedzialam sie dopiero na 3 dzien gdy juz moglam sie spotkac z mama osobiscie. Bylam bardzo rozczarowana cala sytuacja, wiec postanowilam zrobic zdjecia pozostalosci ‘bukietu’ i zlozyc zazalenie o usludze. W zamian uslyszalam, ze nie moga uwzglednic mojej reklamacji, gdyz ‘kompozycja’ widniejaca na moich zdjeciach zostala zdekompletowana i rozebrana… W zamian oferuja mi 10% rabatu na kolejny zakup u nich lub pudelko czekoladek… Ciekawe jak w takiej sutuacji, po takim potraktowaniu mialabym ponownie cos w tej firmie zamowic mimo oferty 10% rabatu. Na pewno wiecej z uslug tej firmy nie skorzystam i wszystkim rowniez zdecydowanie nie polecam!

  12. Asia

    Uwazajcie na przedstawiciela handlowego Jakuba Kotuszewskiego, to zwykly naciagacz, zle wyraza sie o kazdej firmie w ktorej pracuje, motywuje go tylko zysk,nic wiecej, a produkty ktore poleca to zwykle podrobki.

    1. Ona

      Gdzie on pracuje?

  13. spx

    E-PRESTA.PL Szymon Nowak – uwaga, nie radzę wchodzić we współprace. Zleciliśmy stworzenie e-sklepu zgodziliśmy się poczekać na rozpoczęcie prac miesiąc- zwodził nas przez 3 m-c, obiecywał, aż w końcu kontakt się urwał brak odpowiedzi na @ i nie odbieranie telefonów. Straciliśmy ponad 4 m-c i sporo pieniędzy. Jeżeli szukasz kogoś solidnego, godnego zaufania – to tutaj tego nie znajdziesz. Nie odpowiedzialny, nie poważny człowiek.

  14. Tomasz D.

    Witam, zostałem oszukany przez firmę
    TGIS Technika Grzewcza i Sanitarna Wiesław Filipowiak,
    nip: 7861142461, email: wphu@wp.pl , tel: 508197290.
    Czy poniższa opinia o tej firmie jest poprawnie napisana:
    „To był błąd.. Pan Wiesław okazał się wyłudzaczem, kłamcą i złodziejem. Ceny ostatecznej długo nie chciał przedstawić. Jak przedstawił, po zrobieniu już większości prac to zawołał prawie 3x więcej niż ceny rynkowe! I szantażował mnie tym, że trzymał część opłaconych przeze mnie materiałów u siebie w domu (piec, grzejniki). Chciał wyłudzić dużo więcej niz były warte jego prace. W końcu udało mi się znaleźć na niego sposób i pozbyć się do z budowy. Zapłaciłem mu i tak więcej niz powinienem i na koniec zaufałem mu, gdy mówił, że klnie się na swój honor, że jeszcze zwróci mi część materiałów i zrobi dwie poprawki. Jak tylko dostał pieniądze to honor schował do kieszeni i okradł mnie z materiałów i już nie przyszedł poprawić co zrobił niepoprawnie. Prosze uważać na tą jego „Hurtownię z Wągrowca” – ceny w większości 10-20% wyższe od rynkowych, a on za to, że tam kupuje spłaca sobie sprzęt! Zdecydowanie nie polecam tego człowieka!!”
    ?

  15. Robert

    Uwaga na b. drogie sms – podaję :
    1. adres strony
    2. nr tel (inna strona, nie pamiętam adresu)

  16. Pavlo

    Witam. Prósze ostrzegac sie sklepu PLSTORE.PL+donajbyd.pl bo zamiast oryginalnych produktow zdjecia jakich sa wystawione na stronie, sprzedaja tanie zamienniki cena jakim o 4 razy mniej. Zamówiłem za pobraniem, ale sprzedajacy zaproponował o dodatkowy rabat 4% przy przedpłacie, i jak okazalo sie bylo to splanowane, bo zwrócić towar NIEMA SZANSY. Zamówione zostaly 15 tonerow do HP m26a po 176 zl (168 z rabatem)! Jak okazalo sie, TANI ZAMIENNIK cena jakiemu MAX 35 zl, i tonery na 2520 zl wyrzucone do smieci. Telefon odbieraja i milcza,) Kiedy zgłosiłem sie mailowo o zwrocie kasy, lub wymianie na oryginalny produkt, dostalem taka sama odpowiedz jak te osoby ktore zamowily wczesniej, aniz ja i okazaly sie w takiej samej sytuacji. Prowadze 3 sklepy w roznych branzach. W taki sposob kasa sie nie zarabia. Chcialem porozmawiac z szefem tego calego, jak tam jego… sklepu numer kontaktowy nie daja, a przy sprobie kontaktu przez facebook, zerowy kontakt + zmienil swoje imie i nazwisko, bo napewno nie tylko ja chcial bym porozmawiac.)

  17. marekdominkiewicz@onet.pl

    nie ma juz innych wazniejszych spraw w polsce tylko caly czas mowic o smierci prezydenta gdanska.mam propozycje zeby zglosic to do watykanu moze jest szansa ze prezydent gdanska zostanie swietym lub meczennikiem.a jak umrze inny czlowiek to jest malo wazne.nie mozna tak ludzi traktowac na wazniejszych i mniej wazniejszych.dziekuje.

  18. Andrzej

    Chciałbym poinformować społeczeństwo żeby nie kupowali nic w firmie sklepadamus@gmail.com lub zamówienia.@gmail.com kupiłem rok temu kuchnie węglową po roku szamot popękał ruszt kawałek też i nie otwierają się drzwiczki do paleniska .zadzwoniłem do tzw.firmy zgłosić reklamację kazali wysłać mi meila wraz z opisem i foto po dwóch tygodniach otrzymałem odpowiedz że reklamacji nie uznają ponieważ w karcie gwarancyjnej w punkcie 7 jest opisane czego gwarancja nie obowiązuje to znaczy oprócz obudowy nic nie jest na gwarancji pomimo że kuchnia węglowa jest zbudowana z szamotu rusztu sznura uszczelniającego drzwiczki oraz obudowa ale przy zamówieniu zapewniają że kuchnia ma 2 lata gwarancji co jest kłamstwem ponieważ gwarancja obejmuje jedynie obudowę i dlatego przestrzegam przed kupowaniem czegokolwiek w tzw.sklepje Adamus znajdującej się w Katowicach ul.Warszawska 32

  19. Marcin

    Witam przestrzegam przed firmą TAUBER polska włascicielem jest nie jaki Radosław ordak ,mobling psychiczny w pracy szantaże notoryczne wyzwiska tak traktuje własciciel firmy swoich pracowników wypłate daje jak chce to zalezy od humoru !!!!!! Unikac tego pana

  20. Robert Cieśliński

    Uwazajcie na PERFECT DAY Robert Cieśliński Bydgoszcz – na weselu leni sie pije pali lazi bez celu, malo zdjec pstryka, na sesji pospiesza, robi pod slonce ze czlowiek caly pomarszczony jest, dostal kase i dal nam tylko mala czesc tego za co zaplacilismy, nie odbiera tel, nie odp na sms, to co nam dal to marne fotki jak z komorki, choc od gosci mielismy lepsze…. klamie i oszukuje. Jego wizytowki internetowe gdzie byly negatywne opinie POZNIKALY, ale sa jeszcze strony z wypowiedziami innych klientow takze oszukanych.

  21. Piotr Sz.

    Ostrzegam wszystkich przed współpracą z firmą dekarska z Grodziska Mazowieckiego numer do wykonawców 519772885 – totalnie nie poważna firma zawracają głowę przyjeżdżają bardziej zaglądają co jest na posesji niż są zainteresowani pracą – później kontakt się urywa – brak telefonu / brak wyceny za usługę – a ogłaszają się na znanym portalu internetowym – darmowym. Totalnie odradzam – Szkoda waszego czasu.

  22. AnnaC

    Nie polecam, a wręcz ostrzegam przed współpraca i zatrudnianiem firmy Remodern Andrzej Zięba z miejscowości 32-089 Wielka Wieś, Bębło, koło Krakowa, woj. Małopolskie. Jest to jednoosobowa firma budowlana promująca budownictwo naturalne, zdrowe i ekologiczne. Zawarłam z tą firmą w roku 2018 umowę na budowę domu do stanu surowego zamkniętego. Właściciel – główny wykonawca nie dotrzymał ani terminu ani zakresu ani ustaleń finansowych umowy. W trakcie budowy pobierał z góry zaliczki na materiały, które wykorzystywał na inne sobie tylko wiadome cele, a płatności opóźniał jak się dało. Dzwonili do mnie wierzyciele z zapytaniem kiedy wykonawca zapłaci za materiały, bo on nie odbiera telefonów, a ustalony termin minął. Za niektóre materiały w ogóle do tej pory nie zapłacił. Zobowiązał się pisemnie uregulować zalegle zobowiązania, ale cztery miesiące po zakończeniu współpracy jeszcze nie uregulował. Nie zapłacił do tej pory (ponad sześć miesięcy) pracownikowi, który poprosił go o wypłatę przelewem na konto, zamiast gotówką. Jak się dowiedziałam po fakcie, nie ma płynności finansowej (dostałam pismo w jego sprawie do komornika).
    W trakcie trwania budowy często był zajęty czym innym. Albo jeździł po towar zamiast zamówić dostawę i pilnować prac na miejscu, albo prowadził ciągle rozmowy telefoniczne dotyczące spraw nie związanych z budowa. Ogólnie nie przejmował się czasem i jakimkolwiek respektowaniem harmonogramu. Wręcz kierownik budowy go musiał kontrolować i poganiać, aby doprowadzić do stanu pozwalającego na przezimowanie. Na koniec sezonu budowlanego w grudniu z 2-miesiecznym opóźnieniem rozwiązałam z nim umowę, a budynek został w stanie surowym otwartym i to ja zająć się musiałam kwestia zabezpieczenia na zimę. Do tej pory, pomimo kilkakrotnych próśb nie dostałam faktury za kompleksowa usługę wykonawstwa z materiałami, za która w całości zapłaciłam ponad cztery miesiące temu.
    Jeśli chodzi o jakość prac to ogólnie są wykonane dobrze, ale teraz po zimie wychodzą tzw. niedoróbki, które trzeba poprawiać, a wynikające albo z niedbałości, albo z podejścia na zasadzie „następny po mnie poprawi, żeby mógł wykonać swoja robotę”. Są to czyste fakty, do wzięcia pod uwagę jeśli ktoś chciałby zatrudnić ta firmę.

    Nie jest to ani hejt ani pomówienie. Po prostu otwarcie poinformowałam P. Andrzeja, że jeśli nie wywiąże się ze zobowiązań to ja poinformuję o jego sposobie działania innych, aby się nie nacięli.

  23. Monika

    Ostrzegam przed oszustem podający się za inwestora prywatnych pożyczek z kedzierzyn kozle .Ogłasza się na sprzedajemy że udziela pożyczek potem trzeba wpłacić podatek od kwoty. Ja się tak dałam nabrać po wysłaniu pieniędzy napisał że zrobił przelew A potem cisza nie odp na maile i telefony

  24. Agnieszka

    Lublin, ul. Wieniawska 11, sklep Biedronka. Wiele razy byłam na zakupach w tym sklepie. Często jest po prostu brudno, zarówno na podłodze sali i w całym sklepie. Na półkach widać braki towarowe, ale jeszcze gorsze są braki oznaczeń cenowych. Bardzo trzeba uważać na ceny, bo przy kasie okazują się inne niż na stoisku. Tydzień temu spotkała mnie bardzo przykra sprawa. Robiłam zakupy, miałam też pastę do zębów, otrzymałam paragon i jak zawsze sprawdzam, bo nie raz okazało się, że promocja „nie weszła” albo cena jest zawyżona. Okazało się, ze mam policzone z8,99zł zamiast 3,99 zł. Cenę wcześniej sprawdzałam na czytniku w środku sklepu. Od razu przy kasie zgłosiłam nieprawidłowość. Sprzedawca zabrał paragon i obsługiwał kolejne osoby. Zapytałam dlaczego mam czekać i na co?. Kasjer dopiero powiedział, ze trzeba poczekać na kierownika i zadzwonił po niego. Po chwili przyszedł kierownik i od razu powiedział, że nie dostanę zwrotu pieniędzy, bo to chemia. Stanęłam jak wryta – przecież ani nie odeszłam od kasy, ani nie rozpakowałam zafoliowanego opakowania ani go w żaden sposób nie uszkodziłam ani nie użyłam, nawet od kasy nie odeszłam. Żadne argumenty do niego nie przemawiały, wręcz wyprosił mnie ze sklepu. Kierownik ten zasugerował, by dzwonić na infolinię i tam wyjaśniać, bo on nie ma prawa przyjmować kosmetyków ani jedzenia nawet po minucie od zakupu. A jak ja niby miałam się dowiedzieć, że policzą mi ponad 2 x więcej niż ta pasta jest warta przed wydaniem paragonu czyli czegoś, co dostaję dopiero po zapłaceniu?! W dodatku kasjerka skomentowała, że zawsze są ze mna problemy, bo już raz w tym miesiącu zgłaszałam im, że cena na paragonie mi sie nie zgadza i wtedy oddawali mi różnicę w cenie i mnie po tym zapamiętała. Na infolinii przyjęto moje zgłoszenie, po czym po tygodniu otrzymałam telefon, że kosmetyków sklepy Biedronka nie przyjmują z powodu innej ceny niż na półce, bo to produkt psujący się. Co do produktów żywnościowych, zrozumiałabym, ale do zapakowanej hermetycznie pasty do zębów?! Jestem w szoku.

  25. Artur

    Witam
    Opinia dotyczy obsługi przez pracownikow firmy Wizz air na lotnisku Chopina.
    Ta przykra sytuacja miała miejsce dnia 1 sierpnia 2019 roku, na który to dzień mieliśmy z żoną i trojgiem dzieci (4 latka, 2 latka i 3 miesiące) rezerwacje lotu do Londynu Luton. Firma Wizz air zmienila godzine wylotu, co zaakceptowaliśmy. Po 5 godzinnej podroży autokarem dotarliśmy do lotniska Chopina. Po oznaczeniu wózka w punkcie odpraw i kontroli bezpieczeństwa udaliśmy się do punktu kontroli granicznej. Tam utknęliśmy w długiej kolejce. Zona prosiła Panią z obsługi o sprawdzenie nas poza kolejnością bo zostało niewiele czasu, ale ta odmówiła. Po kontroli biegliśmy do bramki 14N na końcu korytarza. Dotarliśmy do celu 2 min po zamknięciu bramki, co można sprawdzić na monitoringu. Z nadzieja w oczach przeprosiliśmy za spóźnienie i poprosiliśmy o przepuszczenie nas przez bramkę. Kierownik odprawy stwierdziła, ze boarding jest zakończony. Próbowaliśmy tłumaczyć, dlaczego jesteśmy spóźnieni (2min!), prosiliśmy, przekonywaliśmy, 3 małych dzieci, długie kolejki itd. Pani Kierownik ani razu na nas nie spojrzała, powtarzając, ze boarding jest zakończony, a autobus z pasażerami juz ruszył do samolotu. Prosiliśmy o zatrzymanie go. Żadnej odpowiedzi. Do odlotu pozostało 10 min, a my nadal nie mogliśmy nic zrobić. Poprosiłem wiec Panią Kierownik o wezwanie jej przełożonego, nie doczekałem sie żadnej odpowiedzi, poprosiłem o jej imię i nazwisko, bo niechybnie zasłoniła identyfikator, żadnej odpowiedzi. To było jak zderzenie ze scianą.Wiedzeni nadzieja, nadal próbowaliśmy wzbudzić odrobine empatii , wykazania dobrej woli, na próżno.Mialem wrażenie, że cale to przedstawienie ma na celu przeciągniecie czasu do odlotu samolotu. Później byl plącz dzieci, zmęczenie, niedowierzanie. W rezultacie zmuszeni byliśmy szukać jakiegokolwiek lotu do Londynu bo z trojka małych dzieci nie mogliśmy sobie pozwolić na więcej niespodzianek. Zakup kolejnych biletów kosztował nas 600£.!!!
    Ja rozumiem, ze każdy przewoźnik ma swoje zasady, niemniej często byliśmy świadkami, kiedy wywoływano spóźnionych pasażerów, albo lot był nieco opóźniony z powodu oczekiwania na pasażerów. W tej sytuacji chodziło o wykazanie odrobiny dobrej woli, współczucia, empatii. Nigdy nie spotkałem tak niewłaściwej osoby na danym stanowisku, totalny brak podstaw z zakresu obsługi klienta, ignorancja i bezczelność. Dzisiaj firmy kładą ogromny nacisk na wysokie standardy z zakresu customer service, jednak mam wrażenie, ze ta Pani ominęła wszystkie szkolenia. Taka postawa nie buduje a rujnuje dobre imię marki. Dla nas Wizz air od dzisiaj będzie się kojarzył z takim właśnie podejściem do klienta.

  26. Frank

    Fałszywy sprzedawca w euroagd.in.net

  27. Beata Jabłońska

    Ostrzegam przed współpracą z firmą dnm drew – bud.Po podpisaniu umowy- zlecenia zażądał zadatku, płytki w kuchni ułożone krzywo żle docięte , na 7 metrów półtora zniszczył a zaczął od zerwania płytek w łazience, robota miała trwać 7- 9 dni , trwała półtora miesiąca, zażądał am nowej umowy, odpisał dobrze ale w innym terminie , zażądałam zwrotu zaliczki dobrze ale mam oddać rzeczy pozostałe w moim domu ( termin wrzesień) teraz nie skontaktował się

  28. matej

    ostrzegam przed firmą Omega Sp. Z o.o.
    Ul. Wiklinowa 5/17
    61-457 Poznań
    NIP: 763-212-52-77
    Firma zatrudnia Ukraińców jak i polaków na czarno , są i zatrudnieni którzy dostają pół wypłaty a reszta za miesiąc i tak trzymają twoje pieniądze aby cie przetrzymać potem się uzbiera pewna suma i tak nie wypłacają lub nadgodziny za darmo się robi , było wiele wypadków śmiertelnych, a oni tak się obronili to jakaś masakra .

  29. Mikołaj

    Dzień dobry, zakupiłem mebel na Allegro w postaci komody ze sklepu o nazwie „styl-meble_pl „ mebel niestety kosztował 500 zł a zrobiony jest z bardzo słabej jakości płyty paździerzowej przy montażu śruby mocujące blat i ścianki poprostu wyrywały części paździerza zamiast się przykręcać , dziurki w które miały być zamontowane półki nie zgadzały się wysokością w związku z czym zmuszony byłem nawiercic właściwe w odpowiednich miejscach. Po wystawieniu komentarza tj zgodności z opisem i jakością tego mebla jedna czy dwie gwiazdki za jakość oraz wszystkie za terminowa dostawę w kontakcie droga e-mailowa Pan sprzedawca odpisał mi w sposób następujący. „ Zgodność z opisem a jakość to co innego ! Towar jest zgodny z opisem w 100%
    A jak nie potrafisz skręcać mebla to nie mój problem ze ci się komoda chwieje ! Jak ci nie pasowała jakość to mogłeś odesłać towar a go nie montować !
    Tak już do ciebie lecę po komodę z twoimi przeróbkami i wstawię sobie ja do salonu : nie ośmieszaj się człowieku, tak nisko nie upadłem by za usunięcie komentarza wchodzić w dupę takim jak ty ! „ Proszę o uważne sprawdzanie sprzedawców przed jakimkolwiek zakupem i szczerze odradzam zakup w sklepie styl-meble_pl

  30. Zosia

    Uwaga na firmę Apollo.pl- zakupiłam tam 2010.2019r navigację samochodową,towar zepsuł się po 1mies.,złożyłam reklamację,została przyjęta,odesłałam na swój koszt produkt,firma przyjęła paczkę 02.12.2019 i tyle. Na wielokrotne próby kontaktu przez email,formularz na stronie,czat, tel. – nie ma odpowiedzi. 16.01.2020 w końcu otrzymałam email-proponują inny produkt, odpisuję-żądam zwrotu gotówki,zgadzają się i na tym koniec. Dalej nie mam pieniędzy,produktu,a ze zstroy firmy żadnej odpowiedzi .

  31. Hanna

    Chcę ostrzec kupujących w sklepie internetowym Promaris-Elektronika com.pl.
    W dniu 10 października 2019 kupiłam telefon iPhone 8 w Promaris, dokonałam
    przelewu i do dnia dzisiejszego (5 lutego 2020 roku) nie otrzymałam
    przesyłki, ani zwrotu pieniędzy. Infolinia sklepu nie działa,
    porozumiewaliśmy się mailowo. Na moje odstąpienie od umowy i przedsądowe
    wezwanie do zapłaty, otrzymywałam maile, że przesyłka jest w posiadaniu WER
    w Warszawie, następnie w Poczcie Polskiej (od 27 października 2019 roku) i
    powinnam ją stamtąd uzyskać. Z WER w Warszawie przesłano do mnie informację,
    że przesyłka nie została przekazana do oclenia. Telefonicznie i mailowo
    uzyskałam informację z Poczty Polskiej (ostatnio w dniu 22 stycznia 2020
    roku), że nie ma także takiej przesyłki w Poczcie Polskiej, być może
    zaginęła, ale to NADAWCA przesyłki może to zdarzenie reklamować, nie ja.
    Zgodnie z art. 548 p. 3 Kodeksu Cywilnego ( Dz. U. 2017, poz. 459 z
    późniejszymi zmianami) sprzedawca nie może uchylać się od odpowiedzialności
    nawet wtedy, gdy do uszkodzenia lub zaginięcia doszło z winy profesjonalnego
    przewoźnika, któremu powierzył dostawę. Jeśli rzecz sprzedana ma być wysłana
    konsumentowi, to sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo utraty lub
    uszkodzenia towaru.

    Promaris twierdzi, że kupiłam telefon na terenie Hong Kongu, sklep nie ma
    już żadnych zobowiązań i przestał odpisywać na moje maile. Sugeruje, że mogę
    dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Siedziba sklepu jest w Londynie. W
    podobnej sytuacji jest więcej osób, które piszą o tym w internecie:-
    „Chciałbym zamówić telefon w Promaris. Warto?…” – wyszukiwarka Google.
    Pewnie nie odzyskam swoich pieniędzy, ale uważam, że należy przestrzegać
    klientów przed oszustami, bo sklep nadal działa.

  32. Agnieszka

    Dzień dobry,
    chciałabym wszystkich ostrzec przed firmą Topinsta.pl, która rzekomo pomaga w wypromowaniu konta na instagramie – np. firmowego. Jedyny kontakt jaki miałam z ta firma to przy dokonywaniu przelewu. W internecie można znaleźć dużo pozytywnych opinii, teraz już wiem że te opinie są moderowane. Przestrzegam przed korzystaniem. Starciłam pienądze.
    Agnieszka

  33. Jarek

    DZIEŃ DOBRY,
    OSTRZEGAM PRZED FIRMĄ REMONTOWO – BUDOWLANĄ PIET-MAX DAWID PIETRYKA Z KRAKOWA.
    WYKONUJE SWOJE PRACE NIERZETELNIE. NA POPRAWKI NIE PRZYJEŻDZA. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM!!!

  34. Ktosiak

    Panie Jerzy, dlaczego Pan nie poda gdzie opisać firmę i ją eweidentnie negatywnei opisać, dlaczego tego Pan nie podaje np. firma nie ma googlowego profilu, gdzie ją wtedy opisać i przestrzec innych przed taką firma, brak klientów = brak firmy i to by naprawiło rynek/. Niech pan poda gdzie opisać firmę i jej oszustwa.

    1. Poza wizytówką Google, jest wiele miejsc w Internecie umożliwiających wystawienie opinii o firmie. Aby do nich dotrzeć, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google nazwę danej firmy z frazą „opinie”. Większość wyświetlonych w ten sposób portali umożliwi wystawienie opinii, recenzji, czy oceny w postaci gwiazdek. Popularność portali opiniotwórczych zmienia się z czasem, dlatego nie wymieniłem konkretnych miejsc, gdyż tak jak wspomniałem powyżej, przy odrobinie wysiłku można do nich dotrzeć samodzielnie.

  35. Renata

    ostrzegam wszystkich przed zakupami w sklepie medcomcenter ochrona zdrowia. Zamówienie złożone 29 marca do dziś przesyłka nie dotarła i zwrotu pieniędzy też nie ma

  36. Dariusz

    Chciałbym ostrzec ludzi przed firmą MegaCars z siedzibą w Krzywaczce woj.małopolskie.
    Umowa przy zatrudnieniu jest tak sporządzona,że potencjalny pracownik nie ma żadnych praw.Uważajcie!!!!
    Byłem zatrudniony na zlecenie. Zdarzyło się że poszedłem na chorobowe (życie) powiadomiłem pracodawcę sms-em,oprócz tego dostał elektroniczne L-4 . Stwierdził,że porzuciłem pracę i zgodnie z umową w takiej sytuacji zabrał mi całą październikową wypłatę. Jakby tego było mało nie potrafił lub nie chciał wysłać odpowiedniego druku do Zusu bym dostał chorobowe. Właściciel firmy jest człowiekiem jakiego już w życiu nie chcę spotkać!!!!! Bądźcie ostrożni przy ewentualnym podpisywaniu umowy.
    Gdyby ktoś miał sposób jak można takiemu człowiekowi się odwdzięczyć to proszę o informację. dziękuję

  37. Paulina

    Sklep Lewiatan w Jasienicy jest blisko mojego domu – zawsze chętnie robiłam tam zakupy i posyłalam totolotka. Ale już z tym koniec!!! Panie są niemiłe, zawsze znajdą powód aby nie obsłużyć – to wykładają towar to alkohol i zawsze jest problem! A jak już przyjdę przed zamknięciem – to chcą mnie miotłą zabić!!!!
    Tak samo Sklep Lewiatan w Jaworzu(stary Kłos) -obsługa – dramat!!!!!!!
    Apeluję do Zarządu Lewiatan-zróbcie coś z tym! Zatrudnijcie Kogoś na stanowisko Totolotka a z pewnością kogoś kto to lubi!!!

  38. OSZUKANY

    OSTRZEGAM przed Kwiaciarnią internetową Flora Queen .Zamówiłem bukiet na Urodziny Córki do Anglii na 5 dni przed terminem.Zamówienie zostało potwierdzone do realizacji ,że dostarczą na czas. Niestety zawiodłem się żadne kwiaty NIE dostarczyli w terminie i po a kasę pobrali,brak kontaktu o wyjaśnienie w PL, tylko podany numer do UK, gdzie zgłasza się automatyczna sekretarka w j.włoskim i po chwili rozłącza rozmowę . Oszuści i naciągacze na hajs OSTRZEGAM przed nimi zanim ktoś zechce coś zamówić !!!!

  39. Jacek R.

    Ostrzegam przed współpracą z firmą BMC Polska, firma nie płaci za zakupiony towar a właściciel pan Krzysztof Nałęcz zakłada nowe firmy nie robiąc sobie nic z wyroków sądowych.

  40. Izabela

    Witam, piszę by ostrzec przed wynajmem kawalerki w Siedlcach, woj. Mazowieckie. Pani Zdzisława Wołosiak, która ma zakład Pieczątki w Siedlcach przy ulicy Kilińskiego wynajmuje kawalerkę przy ulicy Pułaskiego 28/2 w Siedlcach. Pani Zdzisława pobiera kaucję w wysokości 900 zł i po opuszczeniu mieszkania nie zwraca mimo iż mówi że kaucja jest zwrotna. Przestrzegam wszystkich którzy będę mieli kiedykolwiek do czynienia z Tą osobą.

  41. Maksymilian

    Uwaga na Till Rudolf i Till Ana oszuści na eBay. Zapłaciłem 260euro za ps4 2 pady i 5 gier. W razie czego mam konwersacje na what’s App i na eBay. Póki pieniądze nie przyszły im na konto byli bardzo rozmowni jak już kasa przyszla to jeszcze beszczelnie zażądali kopii dowodu osobistego. Do tej pory brak towaru jak i zwrotu pieniędzy. Zostałem zablokowany na what’s App ale na szczęście zrobiłem zdjęcie zdjęciu ustawionym na avatarze. Nie dajcie się oszukać nie kupujcie towarów drogich a jak już kupujecie sami odbierzcie ale bądźcie zawsze w 2 lub 3 osoby. Im więcej tym lepiej

  42. Oszukana

    Uwaga
    Nie korzystaj z usług firmy Złota rączka Kraków
    tel 0048 793 114 915.
    Pomimo zachęcających opisów w Internecie –
    Drogi, nie solidny, zostawia po sobie bałagan – nie zabezpieczył łóżka podczas wiercenia dziury w ścianie,tynk sypał się na kołdrę.
    Pracuję pomału aby godziny leciały.
    Stosuje norweskie ceny w Polsce
    Nie umawiać się na stawki godzinowe,ponieważ ten pan wykorzystuje to.
    Nie polecam.

  43. Janusz

    Ostrzegam wszystkich ewentualnych klientów firmy Kingway Motor Poland Sp. z o.o. Popow .
    Przed zakupem minikoparki , dokonałem rozpoznania rynku w celu wyeliminowania mało poważnych firm, jak również oferowanego produktu. W tym celu telefonicznie bezpośrednio z właścicielem tej pseudo firmy, p. Zbigniewem , który w sposób przekonywający tak zachwalał , ze w końcu uwierzyłem i kupiłem minikoparkę Kingway . Moja radość trwała tylko do pierwszej awarii , która nastąpiła juz przy 17 moto godzinach- posypała się pompa hydrauliczna . Pompę na wymianę otrzymałem dopiero po mojej kolejnej interwencji , która owszem nie pasowała , bo pseudo serwis nie dość , ze nie potrafił przysłać odpowiedniej pompy , to w dodatku nie miał pojęcia jak ja mam wymienić . Przy okazji demontażu uszkodzonej pompy,zauważyliśmy , ze pompa zamontowana w nowej koparce jest niesprawna , jak również na obudowie posiada znaczne mechaniczne uszkodzenia. Jej stan , i wygląd świadczył , ze była znacznie używana przed jej montażem. Po wymianie pompy , minikoparka przez kolejne 3 godz. pracowała dobrze , aż zepsuł się silnik . Od zgłoszenia reklamacji minął ponad miesiąc , a sprzedawca urwał kontakt i nie odbiera tel. , jak również nie reaguje na moje maile, dlatego postanowiłem cala przedmiotowa sprawę przekazać odpowiednim instytucjom. DOPIERO TERAZ WIEM JAKI OD KINGWAY KUPIŁEM SZAJS I OD TAK BEZNADZIEJNEJ PSEUDO FIRMY. Wszystkich ewentualnych klientów tej pseudo firmy ostrzegam , aby nie popełnili tego samego głupstwa , i z ręka na sercu NIE POLECAM . Bardzo żałuje, ze przed zakupem nie sprawdziłem dokładnie tej PSEUDO FIRMY , jak również jakości oferowanego sprzętu. Dzisiaj po zaciągnięciu opinii dotyczących oferowanego sprzętu przez ta firmę usłyszałem od specjalistów z innych serwisów , ze co drugi taki budowlany sprzęt , już psuje się w ramach gwarancji , i wiem tez / szkoda ze dopiero teraz /, ze nigdy już nie kupie ,TYPOWEJ BEZNADZIEJNEJ CHIŃSZCZYZNY KINGWAYA . Przed zakupem na moim przykładzie , mocno się zastanówcie ! , czy warto kupować taka CHIŃSZCZYZNĘ , taki sprzęt i od takiego beznadziejnego sprzedawcy , który NIE USUWA USTEREK w ramach gwarancji . A miała być POZORNA CENOWA I JAKOŚCIOWA taka okazja .

  44. Zbigniew

    Negatywna opinia o wykonawcy strony (na pewno nie to hejt).

    Wykonawcą formalnym była firma: „Great Lion” Transport, Paweł Zajączkowski, ul. Strumykowa 26b, 80-297 Banino NIP: 6721808801, która podzleciła realizację strony zgodnie z umową. Dlatego może dziwić nazwa firmy. Właściciel firmy występuje w portalu Useme jako freelancer: pawelxx99l; korespondencję do niego kierowałem na adres: webmiami80@gmail.com., który to adres należy łączyć z rzeczywistym wykonawcą strony. Umowę na prośbę wykonawcy zawarliśmy poza portalem Useme, ale oferta była oparta o moje zlecenie z tego serwisu. Zlecenie to stało się jednym z załączników do umowy. Ono dość szczegółowo określa moje oczekiwania od wykonawcy strony.
    Ja, składający negatywną opinię, występuję w portalu Useme jako: Zbigniew56; mój adres e-mail: zbigniewpiastka@gmail.com.
    Jestem świadom tego, że popełniłem wiele błędów przed i po odbiorze produktu/strony.
    Licząc na dobrą wolę wykonawcy deklarowałem cofnięcie złożonego wypowiedzenia umowy i rezygnację z żądania zwrotu dokonanej płatności. Na tę informację i wysłane dokumenty za potwierdzeniem odbioru, wykonawca nie zareagował.
    Ja, jako klient nie prowadzący firmy, długo szukał wykonawcy strony, jako codziennego serwisu informacyjnego i publicystycznego z programami afiliacyjnymi, głównie z powodu limitu budżetu na ten cel oraz dla mnie wygórowanych żądań potencjalnych wykonawców z tzw. szerokim portfolio.
    Cieszyłem się z tego, że w końcu znalazłem wykonawcę; wyłączyłem wszelkie swoje alerty bezpieczeństwa. Po otrzymaniu wykonanej strony, naciskany przez wykonawcę na jak najszybszą płatność, nie potrafiłem w pełni rzetelnie i sprawnie ocenić jakości produktu. Chodziło o relację strony do mojego zlecenia zawartego w załączniku umowy.
    Niestety, dokonałem całkowitej płatności za stronę w dniu następnym od daty jej otrzymania.
    Dopiero z opóźnieniem stwierdziłem brak zleconych niektórych istotnych funkcjonalności strony; też znalazłem błędy. Na moje uwagi na ten temat oraz tego, że wykonawca zgodnie ze zleceniem powinien dokonać uzupełnień i poprawek, w końcu otrzymałem od wykonawcy odpowiedź, żebym te czynności wykonał sam; czynności nazwanych przez wykonawcę prostymi.
    Wykonawca został poinformowany o tym, że wystawię negatywną opinię o jego produkcie w przypadku ciągłego braku kontaktu z jego strony i nie dokonaniu wymaganych uzupełnień, usunięcia błędów.
    Wymieniam ogólnie podstawowe braki i błędy:
    • nie otrzymałem obiecanej instrukcji do strony, która miała być prosta i szczegółowa; wykonawca nazywał ją, gdy ją obiecywał – łopatologiczna. Brak instrukcji wpłynął m.in. na mylną moją początkową ocenę kompletności i jakości otrzymanej strony. Zgodziłem się na to, że instrukcję otrzymam po dokonaniu pełnej płatności. W końcu, po zapłacie, wykonawca zaproponował mi jedynie skorzystanie z ogólnej dokumentacji dostępnej w Sieci użytego amerykańskiego motywu strony; przetłumaczenie jej auto-traslatorem oraz dodatkowo sprawdzanie i uczenie się zakładek/funkcji samej strony poprzez próby i błędy.
    • mimo uzyskanych pełnych praw do strony wynikających z umowy, przez tydzień nie miałem dostępu do jej części administracyjnej i do tworzenia postów. System informował mnie wówczas o niezgodności loginu bądź hasła, które otrzymałem od wykonawcy, mimo że wcześniej połączenie działało. Poinformowany o tym wykonawca nie zareagował, nie pomógł mi.
    • strona nie jest widoczna w wyszukiwarkach, szczególnie w Google/Chrome po wprowadzeniu do wyszukiwarki mojego nazwiska, a nawet domeny mojej strony, mimo już aktywnych postów. Jednym z najważniejszych punktów mojego zlecenia do realizacji było przygotowanie pozycjonowania i optymalizacji strony przez wykonawcę.
    • brak wielu zleconych funkcjonalności wymienionych w wspomnianym zleceniu do umowy, o czym piszę szczegółowiej niżej,
    • zła współpraca z wykonawcą, mimo jej krótkiego okresu. Na ogół czegoś od wykonawcy domagałem się, znajdując problemy, braki i błędy w realizacji strony, porównując wykonanie ze zleceniem. Na ogół nie otrzymywałem odpowiedzi. Kontakt stał się jeszcze trudniejszy po dokonaniu przeze mnie bezmyślnie pełnej płatności. Wcześniej wykonawca kontaktował się, gdyż bardzo mu zależało na tym, żebym dokonał zapłaty jak najszybciej. Kontakt całkowicie zanikł po tym, jak napotkałem blokadę dostępu do części administracyjnej, o czym poinformowałem wykonawcę. Od tamtego momentu już nie zareagował na moje telefony (w relacji do mojego numeru ustawienie ciągłej zajętości) i korespondencję.

    Z powyższych powodów wypowiedziałem umowę w ostatnim jej dniu i zażądałem zwrotu pełnej zapłaty, którą dokonałem na rzecz wykonawcy wcześniej. Zwrotu pieniędzy nie otrzymałem, mimo że wyznaczony termin minął i minął termin wypowiedzenia.
    Z powodu niedokończenia pracy nad stroną przez wykonawcę oraz braku jego reakcji na moje próby kontaktu z nim pozostałem m.in. z takimi problemami, jak niżej:
    • jak wykonać backup, gdzie on byłby zapisany (miałem komunikat na stronie, żeby dokonać aktualizację programu, ale jest zalecenie, żeby wpierw dokonał backupu),
    • jak ustawić połączenia z portalami społecznościowymi,
    • jak/gdzie miałbym wprowadzić cookies przepisy i przepisy RODO,
    • czy są wszystkie zabezpieczenia przed: spamem, wirusami, włamaniem,
    • jak mieliby rejestrować się użytkownicy strony,
    • jak wprowadzić linki/banery programów partnerskich,
    • jak w sytuacji koniecznej można zwiększyć liczbę wtyczek poza wtyczkami motywu, gdy w zakładce wtyczek nie ma klawisza dodania i szukania nowych wtyczek,
    • jak zmienić istniejące ikony, ich grafikę (też ich ilość),
    • jak skonfigurować pocztę, jak wysłać grupową korespondencję,
    • jak ustawić newslettera, formularz, archiwum,
    • jak korzystać z wbudowanych analiz, jak sprawdzić optymalizację strony,
    • jak działają wbudowane w stronę motywu zakładki quizów, sond; jak są prowadzone głosowania,
    • jak sprawić, żeby przełącznik języka strony poza byciem w stopce, był też w nagłówku. Chciałbym zainstalować wtyczkę, która tłumaczyłaby nie tylko tytuły zakładek, nagłówków, poleceń na stronie, ale też i samą treść wypisów,
    • mimo dwujęzycznej strony, około 1/4 zwrotów nie jest przetłumaczona na język angielski; dokonałem uzupełniającego tłumaczenia i poprawy części tłumaczeń, zapisałem zmiany, ale niestety moja praca była na marne, nie zmieniła niczego; miałem komunikat informatyczny, dla mnie niezrozumiały; był to jakieś błąd programistyczny.
    • W odniesieniu do powyższego, w załączniku do umowy jest też mowa o tym, żebym mógł modyfikować, uzupełniać ustawienia strony; żebym mógł to robić łatwo, jako nie-programista.
    Do powyższych problemów nie doszłoby (będących punktami zlecenia wykonania strony), czasami może banalnych z punktu widzenia znawców przedmiotu, gdyby wykonawca w pełni wykonał/dokończył przyjęte zlecenie. i tu nie jest ważne czy punkty były banalne, czy nie, gdyż były punktami zapłaconej zleconej pracy.
    Strona miała być dynamicznym, subiektywnym, codziennym serwisem informacyjnym i publicystycznym, który miałby się rozwijać się w przyszłości (wynikało to z założeń w zleceniu do umowy). Teraz ona bez uzupełnień braków, poprawek, usunięcia błędów i wsparcia wykonawcy jest dla mnie niepełnowartościowa, jako nie-programisty.
    Obowiązek wsparcia ze strony wykonawcy, wynikający z umowy, powinien trwać przez pierwsze 6 miesięcy od momentu przyjęcia produktu. Wsparcie miałoby polegać na m.in.: dokonywaniu uzgodnień i wyjaśnień, pomocy w konfiguracji, a przede wszystkim w usuwaniu braków, błędów, czyli pomocy i współpracy w trakcie użytkowania strony, a także w dalszym procesie jej rozbudowy.
    W mojej końcowej korespondencji e-mailowej cztery dni po moim wypowiedzeniu umowy po raz ostatni zaproponowałem wykonawcy polubowne załatwienie sprawy: powrót do współpracy, doprowadzenie przez wykonawcę do pełnej funkcjonalności strony zgodnie z zleceniem, zapewnienie znajdowania jej w Sieci i dobrego pozycjonowania strony plus konieczna dla mnie szczegółowa i prosta instrukcja do strony. Na tę korespondencję nie otrzymałem również odpowiedzi, mimo że w umowie jest powiedziane, że wszelkie istotne wątpliwości obie strony umowy, mimo nawet różnego spojrzenia na problemy, wpierw powinny rozstrzygać na bazie negocjacji. Nie znalazłem dobrej woli wykonawcy.
    Ww. opis przyczyn mojej negatywnej opinii jest oparty o fakty: obraz samej otrzymanej strony w porównaniu ze zleceniem jako załącznikiem do umowy, wymienione zlecenie powstałe jeszcze w okresie moich poszukiwań wykonawcy przez portal Useme i korespondencję na tym portalu oraz liczną moją e-mail korespondencję do wykonawcy w sprawie braków i błędów strony, pozostającą na ogół bez odpowiedzi.
    Niestety przyczyniłem się do opisanej, niekorzystnej dla mnie sytuacji, poniesionych przeze mnie strat.

  45. Jolanta

    W sklepie MEBLEPUMO.PL chciałam kupić szezlong Lilly i zaślepiona radością, że znalazłam coś, czego długo szukałam, dokonałam wpłaty zaliczki w wys.700zł. Tawar miał być robiony na zamówienie i najlepszego gatunku, termin dostawy początkiem czerwca. Dostałam potwierdzenie zaksięgowania mojej wpłaty. 21kwietnia otrzymałam informację, że towar zostanie dostarczony następnego dnia i mam do zapłaty całą sumę, bez odliczenia zaliczki. Dodzwoniłam się do kuriera, który kazał mi rozmawiać ze sklepem, ale poinformował mnie, że muszę zapłacić gotówką, pomimo, że wcześniej była informacja, że może być kartą. Gdybym nie dzwoniła, nie miałabym gotówki. Dodzwoniłam się do sklepu – potwierdzili pomyłkę co do kwoty. Zapłaciłam za transport z wniesieniem, kierowca nie wiedział, ale zgodził się wnieść, ja zgodziłam się zapłacić gotówką. Byłam już trochę nieufna i poprosiłam o rozpakowanie mebla od razu przy kierowcy. Okazało się, że są plamy na części przeznaczonej do leżenia i rysy na tylnej części oparcia. Wrażenie ogólne bylejakości. Materiał obiciowy welurowaty, próbowałam go przyczesać, ale nic to nie dało jeśli chodzi o plamy. Kolor nawet nie podobny do tego pięknego na zdjęciach na stronie sklepu. W tej sytuacji poleciłam zabrać mebel z powrotem. Na tzw. zleceniu transportowym kurier odręcznie napisał : Po prośbie klienta zostało rozpakowane, widoczne plamy i rysy. Kurier zrobił zdjęcia, a ja głupia nie, chyba z tych emocji mnie zatkało. Napisałam zaraz maila do sklepu, że zwracam wadliwy towar i proszę o zwrot zaliczki. Otrzymałam link do reklamacji. Złożyłam reklamację. Otrzymałam odpowiedź, że zwrot zaliczki nastąpi po otrzymaniu mebla od firmy przewozowej. Po kilku dniach otrzymałam zawiadomienie, że mebel dotarł, jest w najlepszym porządku, taki jaki zamówiłam, że był wykonany na zamówienie i zaliczka jest bezzwrotna. OTO FIRMA MEBLEPUMO.PL

Dodaj komentarz