Mail: info@internet-image.pl Telefon: 794 797 133

Jak usunąć stronę z Google?

Autor: Jerzy Kowalski

Jak usunąć nieaktualny lub nieistniejący wpis z indeksu wyszukiwania Google?

W Internet-Image zajmujemy się usuwaniem negatywnych opinii z Internetu. Bywa, iż po pomyślnym zakończeniu zlecenia, nasi klienci pytają nas:

Dlaczego strona, na której znajdowała się negatywna opinia na temat mojej firmy, wciąż wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google?

A gdy tylko udzielę odpowiedzi na powyższe pytanie, niemal zawsze pojawiają się następne:

Czy można w jakiś sposób usunąć nieaktualną stronę z indeksu wyszukiwarki?

oraz

Jak długo nieaktualna strona będzie się wyświetlać się w wynikach wyszukiwania? 

Na tego typu pytania odpowiadałem już wiele razy, dlatego postanowiłem opisać sprawę i raz na zawsze rozwiać wątpliwości obecnych i przyszłych zleceniodawców.

 

GW
Negatywna opinia na forum została usunięta…

 

GW2
…a mimo to wciąż wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google i psuje wizerunek firmy. Co robić?

 

Zacznijmy od sprawy najbardziej istotnej:

To, że usunięta strona przez pewien czas wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google jest jak najbardziej normalne. 

Dlaczego tak się dzieje? Otóż wynika to ze sposobu w jaki Google, indeksuje strony internetowe.

Google wyjaśnia to w następujący sposób:

Do odkrywania publicznie dostępnych stron internetowych używamy programów nazywanych „robotami”. Najbardziej znany to „Googlebot”. Roboty wchodzą na strony i korzystają ze znajdujących się tam linków, podobnie jak Ty, gdy przeglądasz sieć. Wędrują od linku do linku i przesyłają dane o stronach internetowych na serwery Google.

(…)

Googlebot przetwarza każdą z indeksowanych stron, tworząc olbrzymi indeks wszystkich występujących na nich słów i ich umiejscowienia na tych stronach. 

Aby wyniki wyszukiwania uległy zmianie i nieistniejąca (zablokowana) strona WWW została usunięta z indeksu wyszukiwania Google, robot Googlebot musi taką stronę ponownie odwiedzić. Gdy tylko robot zidentyfikuje zmiany, strona zostanie automatycznie wycofana z indeksu wyszukiwania.

Ile może to potrwać? 

Częstotliwość indeksowania strony zależy od wielu czynników (m.in. od „popularności” strony), i ciężko jednoznacznie określić kiedy indeks wyszukiwania zostanie zmieniony. Zazwyczaj jednak zmiany wprowadzane są po kilku (kilkunastu) dniach, od momentu usunięcia (zmienienia) strony WWW.

Jeżeli więc wciąż zadajesz sobie pytanie:

Co muszę zrobić aby usunąć nieaktualny lub nieistniejący wpis z indeksu wyszukiwania Google?

Odpowiedź jest prosta: NIC nie musisz robić.

Usunięcie wpisu, a w konsekwencji zmiana w indeksie wyszukiwania jest tylko kwestią czasu i odbywa się w sposób automatyczny.

 

Jak przyśpieszyć proces usuwania nieaktualnej treści z wyników wyszukiwania Google?

 

Jeśli natomiast chcesz przyśpieszyć proces zmian w indeksie wyszukiwania, możesz to zrobić w prosty sposób korzystając z udostępnionych przez Google narzędzi. Aby zgłosić nieaktualną treść zaloguj się do swojego konta Google Webmaster Tools i skorzystaj z opcji Usuwanie nieaktualnej treści.

WT
Usuwanie nieaktualnej treści to jedna z możliwości oferowanych przez narzędzie Google Webmaster Tools.

Wystarczy wpisać dokładny adres URL strony, którą chcesz usunąć z wyników wyszukiwania i kliknąć przycisk „Prośba o usunięcie”. Google sprawdzi twoje zgłoszenie i jeśli zostanie uznane za zasadne, strona raz na zawsze zostanie wyrzucona z indeksu wyszukiwania. 

Jeśli pomimo zgłoszenia, nieaktualna lub usunięta strona WWW wciąż pozostaje w indeksie wyszukiwania i psuje wizerunek Twojej firmy, to skontaktuj się z nami a my pomożemy Ci rozwiązać ten problem.

 

Masz problem z negatywnymi opiniami? Dowiedz się więcej o naszych usługach ochrony wizerunku w Internecie. 

 

Jerzy Kowalski

Od 2008 roku wraz z naszym zespołem rozwijam Internet-Image - agencję interaktywną świadczącą usługi z zakresu marketingu w Internecie: obejmujące reklamę internetową oraz kreowanie wizerunku w Internecie. W naszej pracy, klasyczne metody marketingu internetowego łączymy z najnowszą wiedzą z zakresu psychologii zachowań konsumenckich. Połączenie takie pozwala nam lepiej zrozumieć motywacje zakupowe konsumentów w Internecie, a co za tym idzie jeszcze skuteczniej promować oraz kreować wizerunek marek produktów oraz usług.

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Chce usunac strone z googla, ktora zalozylam, podajac przez pomylke nieprawidlowe dane o swoich studiach. Byly 4 letnie i nie 1 letnie.

  2. Dziękuję za ten tekst. Mam ten sam problem z klientem…

Dodaj komentarz

Close Menu