Kreowanie pozytywnego wizerunku w czatach AI

 

Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję – ChatGPT, Gemini i inne, coraz częściej przejmują funkcję klasycznych wyszukiwarek internetowych. Znaczący wzrost popularności narzędzi opartych o AI wpływa na sposób, w jaki użytkownicy pozyskują informacje w sieci. Wiele z tych informacji będzie dotyczyć twojej firmy, marki i / lub osoby. Warto więc zadbać o to, aby informacje dostarczane przez czaty oparte o sztuczną inteligencję były pozytywne, pożądane i zachęcały twoich potencjalnych klientów i kontrahentów do podjęcia współpracy. 

Według danych przedstawionych w raporcie firmy analityczno-doradczej Gartner, do 2026 roku liczba użytkowników tradycyjnych wyszukiwarek internetowych może zmniejszyć się nawet o 25%. Klasyczne wyszukiwarki internetowe tracą ruch na rzecz narzędzi opartych o AI, wirtualnych konsultantów i chatbotów takich jak ChatGPT (openAI), Gemini (Google), czy Claude (Anthropic)Prognozowany wzrost popularności takich narzędzi, bez wątpienia wpłynie znacząco na sposób, w jaki użytkownicy będą pozyskiwać informacje w sieci. A 95% konsumentów deklaruje, że w to głównie w Internecie szuka informacji (opinii, komentarzy oraz recenzji innych użytkowników), które pomagają im podjąć ostateczną decyzję zakupową (więcej na ten temat w artykule na naszym blogu). Opinia ChataGPT będzie więc coraz częściej stanowić podstawę do oceny wiarygodności twojej marki, firmy, lub marki osobistej. 

Zadbaj o pozytywne opinie o firmie w ChatGPT

 
W świetle powyższych danych warto mieć na uwadze, aby opinia o Twojej firmie wygenerowana przez twojego potencjalnego klienta lub kontrahenta za pośrednictwem ChatGPT (lub inne narzędzie oparte o AI) była pozytywna. My wiemy jak to zrobić! Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję generują swoje odpowiedzi na podstawie wyselekcjonowanych informacji dostępnych w Internecie. W odpowiedni sposób optymalizując, a w konsekwencji eksponując wybrane treści, możemy naprowadzić ChatGPT na źródła, z których wygenerowana zostanie pożądana odpowiedź na zapytanie o wizerunek twojej marki, firmy czy marki osobistej. Proces ten nazywamy potocznie kreowaniem wizerunku w AI.
Opinia ChataGPT coraz częściej będzie stanowić podstawę do oceny wiarygodności firmy.

Jak kreować pozytywny wizerunek w AI?

 
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, marki, lub marki osobistej w narzędziach opartych o sztuczną inteligencję, to proces złożony, nieschematyczny, najczęściej wymagający indywidualnego podejścia do tematu. Możemy go jednak podzielić na kilka charakterystycznych faz, w ramach których należy wdrożyć kompleksowe działania z zakresu szeroko pojętego SEO PR (więcej na ten temat w artykule na naszym blogu), w szczególności skupiając się na działaniach takich jak: 


1) Analiza wizerunkuszczegółowo zbadamy obecności marki w Internecie, co pozwoli nam zlokalizować treści pożądane / niepożądane w kontekście kreowania wizerunku w AI. Nasza analiza treści istotnych dla wizerunku marki w AI obejmować będzie zarówno treści zaindeksowane w wynikach wyszukiwania na frazy brandowe, jak i wpisy w mediach społecznościowych. Szczególną uwagę zwrócimy na negatywne treści, takie jak niepochlebne opinie, recenzje oraz posty na forach internetowych oraz na ich wpływ na wizerunek marki generowany za pośrednictwem sztucznej inteligencji.

2) Naprawa wizerunku: etap, w którym skupimy się przede wszystkim na „wyczyszczeniu” treści niepożądanych z indeksu wyszukiwania Google (
więcej informacji w naszej ofercie w zakładce Usuwanie negatywnych treści). Usuniemy nieprawdziwe treści negatywne, oraz zdepozycjonujemy lub wyindeksujemy z wyszukiwania wszystko to, co może zostać wykorzystane przez narzędzia oparte o AI, do wytworzenia niepożądanej opinii na temat twojej marki, firmy, czy marki osobistej. 

3) SEO Wizerunkowe: głównym celem działań prowadzonych na tym etapie, będzie wprowadzenie do indeksu wyszukiwania Google na tzw. frazy brandowe, wiarygodnych treści pożądanych (więcej informacji w naszej ofercie w zakładce SEO Wizerunkowe) zoptymalizowanych pod narzędzia oparte o AI. Zadbamy o to, aby wybrane na potrzeby kreowania wizerunku informacje (wątki na forach internetowych, artykuły na blogach i mikro-blogach, oraz profile na popularnych portalach społecznościowych), stały się dla algorytmów sztucznej inteligencji wiarygodnym źródłem opinii na temat twojej marki, firmy, czy marki osobistej

4) Monitoring wizerunku: to przede wszystkim aktywna kontrola nad treściami, które publikowane będą w Internecie na temat twojej firmy, marki czy marki osobistej (więcej informacji w naszej ofercie w zakładce Monitoring wizerunku). Dzięki bieżącej kontroli będziemy mogli w razie potrzeby podjąć skuteczną interwencję kryzysową. Stosowna interwencja zapobiegnie przedostaniu się wzmianek niepożądanych do bazy treści, które będą stanowić dla czatów AI źródło oceny reputacji twojej marki, firmy, czy marki osobistej. 

Chcesz wiedzieć więcej na temat kreowania wizerunku w AI? Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla ciebie spersonalizowaną propozycję działań.