Autor: Jerzy Kowalski
Pozycjonowanie czy AdWords, AdWords czy pozycjonowanie?
Zadajesz sobie pytanie w co zainwestować? W jaki sposób promować stronę w wyszukiwarce? Co mi się bardziej opłaci? Jeśli kiedykolwiek zadałeś sobie jedno z tych pytań, zapoznaj się z poniższym artykułem.
W pierwszej części artykułu, przedstawię główne przewagi linków sponsorowanych AdWords nad pozycjonowaniem, w kolejnej – przewagi pozycjonowania nad linkami sponsorowanymi. Być może argumenty te, pomogą Państwu dokonać wyboru.
Dlaczego linki sponsorowane?
Jak pokazują badania pierwsze trzy linki sponsorowane AdWords, mają niemal identyczną skuteczność co wyniki organiczne w TOP 3.
Ze względu na zmiany jakie sukcesywnie wprowadza Google, które czerpie zyski z linków sponsorowanych, możemy się spodziewać rosnącej ”siły” AdWords względem wyników organicznych.
Dobrze skonfigurowana kampania AdWords ma także inne przewagi nad pozycjonowaniem organicznym, najważniejsze wg mnie to:
- Efekty, rozumiane jako wejścia na stronę , w przypadku AdWords, są widoczne natychmiast po uruchomieniu kampanii. W przypadku pozycjonowania na pozycje w TOP10 trzeba poczekać, czasami kilka miesięcy, jest to zależne od wielu czynników
- W AdWords możemy w pełni kontrolować budżet kampanii. W przypadku pozycjonowania koszt zależy od osiągniętej pozycji w top10 i nie można go w pełni przewidzieć.
- W razie potrzeby, w dowolnym momencie możemy wstrzymać wyświetlanie linków sponsorowanych, a następnie bez większych konsekwencji możemy kampanię AdWords wznowić. Jeśli zaś pozycjonowanie zostanie przerwane, jego efekty po czasie ustępują, a w przypadku wznowienia działań pozycjonerskich po dłuższym okresie czasu, ponownie trzeba czekać na powrót strony do TOP10.
- W przypadku AdWords nie mamy ograniczeń jeśli chodzi ilość słów kluczowych, na które chcemy aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce. Kampanię możemy optymalizować pod kątem słów kluczowych; zmieniać je, usuwać lub dodawać nowe itd. W przypadku pozycjonowania, najczęściej ze względu na koszty, ogranicza się ilość słów kluczowych do kilku, kilkunastu – skuteczności wybranych fraz nie możemy być pewni.
- Platforma AdWords, w połączeniu z Google Analytics daje szerokie możliwości analizy danych, a w konsekwencji optymalizacji kampanii w celu maksymalizacji jej skuteczności i redukcji kosztów. W przypadku pozycjonowania możliwości te są znacznie ograniczone.
- Pozycjonowanie strony jest dosyć nieprzewidywalne, nie możemy być pewni jaki w danym mieisiącu osiągnie się wynik, co więcej algorytmy wyszukiwarki są zmieniane i nieoczekiwanie możemy utracić na jakiś czas pozycję w TOP10. Takiego zagrożenia nie ma w przypadku regularnie, dobrze optymalizowanej kampanii AdWords.
Druga część artykułu, w której opisuję przewagi pozycjonowania organicznego nad linkami sponsorowanymi AdWords, dostępna tu: http://www.internet-image.pl/pozycjonowanie-a-linki-sponsorowane-adwords/
Zapraszamy do sprawdzenia naszej oferty linków sponsorowanych.