Mail: info@internet-image.pl Telefon: 794 797 133

Negatywna opinia w Internecie? Strzeż się!

Autor: Jerzy Kowalski

Negatywne opinie, komentarze, czy inne pomawiające treści, publikowane na forach internetowych, w mediach społecznościowych, oraz opiniotwórczych portalach internetowych, stały się plagą polskiego Internetu.

 

Jako firma zajmująca się Ochroną Wizerunku w Internecie, otrzymujemy często desperackie prośby o pomoc w usuwaniu negatywnych opinii, komentarzy i innych treści z Internetu (<- kliknij aby dowiedzieć się więcej o usłudze). Tego typu zapytania, zdarzają się nam ostatnimi czasy z coraz większą częstotliwością, i dlatego właśnie postanowiłem napisać kilka słów na naszym blogu, na temat problemu z negatywnymi opiniami w Polskim Internecie. Przy okazji spróbuję także uzmysłowić naszym czytelnikom, jak ważny jest monitoring internetu , dzięki któremu możemy szybko i skutecznie przeciwdziałać rozpowszechnianiu się negatywnego wizerunku w Internecie.

 

Problem z negatywnymi opiniami w Internecie

W mojej opinii, problem z negatywnymi treściami, publikowanymi przez tzw. „hejterów” w Internecie, wynika bezpośrednio z braku jednoznacznych regulacji prawnych, w zakresie usuwania negatywnych opinii, komentarzy i innych tego typu pomawiających wpisów z internetu. Brak należytych regulacji w tym zakresie, przekłada się bezpośrednio na opieszałość, oraz brak należytych reakcji na wezwania do usunięcia treści, jakie zdesperowani właściciele pomawianych firm, kierują do administracji for oraz „opiniotwórczych” portali internetowych. Ciche przyzwolenie osób zarządzających tego typu stronami www, na obsmarowywanie za ich pośrednictwem firm, instytucji (oraz osób prywatnych!), prowokuje z kolei kolejnych hejterów, i tak nakręca się cała ta „internetowa spirala nienawiści”.

 

[box type=”info”]Także masz problem z negatywnymi opiniami, komentarzami, lub innymi tego typu pomawiającymi treściami opublikowanymi w Internecie? Skontaktuj się z nami już teraz, a my w ciągu 24 godzin, zaproponujemy skuteczne rozwiązanie Twojego problemu wizerunkowego.[/box]

 

Negatywna opinia w Internecie

Warto zacząć od tego, że dobry wizerunek firma buduje latami, a pojedynczy negatywny wpis, opinia, czy komentarz, może ją zniszczyć zaledwie w kilka sekund. Każdy kto chce zaszkodzić reputacji danej firmy, podejmując minimalny wysiłek, może po wielokroć dodawać negatywne treści na forum internetowym czy też portalu z opiniami, i niestety w zdecydowanej większości przypadków nikt tych negatywnych opinii w żaden sposób nie weryfikuje pod kątem faktów. Dlatego niejednokrotnie zdarza się, że publikowane w internecie informacje, przedstawiają całkiem dobre firmy, wyłącznie w negatywnym świetle, drobne wpadki pracodawców lub obsługi klienta są znacznie wyolbrzymione, a przypisywane firmie zarzuty są stronnicze lub nawet zwyczajnie wymyślone.

negatywne opinie w sieci
Wiele z publikowanych w Internecie negatywnych opinii, komentarzy, czy innych treści to zwykłe pomówienia konkurencji, lub też złośliwość byłych (lub obecnych!) pracowników.

Ze statystyk prowadzonych przez naszą firmę wynika, iż ponad połowa publikowanych w siec negatywnych opinii to pomówienia konkurencji, lub też złośliwość byłych (lub obecnych!) pracowników danej firmy. W takich przypadkach negatywna opinia jest często orężem obusiecznym – gdy pomawiana osoba zorientuje się kto stoi za umieszczeniem negatywnego wpisu (a internet wbrew pozorom, nie jest anonimowy!), często rewanżuje się także publikując negatywne opinie. Tworzy się więc zamknięte koło wzajemnych nieprawdziwych oskarżeń, wyrażanych w coraz to bardziej dosadnych wpisach, które to w konsekwencji wyniszcza obie firmy, i niejednokrotnie prowadzi strony konfliktu na drogę postępowania sądowego. O ile bowiem dodanie negatywnego wpisu nie stanowi problemu, o tyle już jego usunięcie (nawet przez samego autora) może stanowić nie lada problem. Warto więc zastanowić się przed opublikowaniem złośliwej negatywnej opinii dotyczącej konkurencji, ponieważ tylko kwestią czasu jest aby negatywne skutki tego wpisu dosięgły także jego autora.

 

Siła negatywnych opinii w Internecie

Duża część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia jakie niosą negatywne opinie, komentarze, i inne tego typu pomawiające treści publikowane w Internecie, dla wizerunku firmy, a w konsekwencji dla jej funkcjonowania oraz dochodów. Negatywny wpis opublikowany na dużym portalu horyzontalnym, na blogu, w social mediach, lub forum internetowym, z czasem pozycjonuje się w sposób samoistny, i zacznie wyświetlać w wynikach wyszukiwania Google (być może nawet powyżej linku kierującego do strony firmowej!). W konsekwencje negatywnego wizerunku w TOP10 Google, firma może stracić wielu potencjalnych klientów oraz kontrahentów, co z czasem doprowadzi ją do skraju bankructwa!

[box]Według ankiety przeprowadzonej przez ChannelAdvisor:

  • 92% konsumentów czyta opinie w Internecie,
  • 75% Internautów ufa informacjom znalezionym w Internecie,
  • 40% z nich twierdzi, iż opinie znalezione w Internecie były decydującym czynnikiem wpływającym na zakup.[/box]

 

Powyższe dane mówią więc same za siebie – przedsiębiorca nie może lekceważyć negatywnych opinii, komentarzy i innych ponawiających treści, publikowanych na temat jego firmy w Internecie, i winnien czym prędzej takie wpisy neutralizować: usuwać, lub depozycjonować.

 

Dlaczego tak trudno pozbyć się negatywnych opinii z Internetu?

Tak jak już wspominałem, administratorzy portali udostępniających opinie, są pod względem ich usuwania często opieszałe. Osoby odpowiedzialne za content na stronie, niechętnie godzą się na usunięcie negatywnych wpisów, ponieważ ich portale zostały stworzone właśnie w celu, zamieszczania tego typu (przeważnie negatywnych) treści. Gdyby więc administratorzy usuwali każdy negatywną opinię, komentarzy czy inną pomawiający wpis na życzenie, to cała koncepcja istnienia portali „opiniotwórczych” nie miała by przecież sensu. Dlatego admini negatywnych opinii usuwać nie chcą, i zazwyczaj w maksymalny sposób próbują to utrudniać osobie zgłaszającej wątpliwości do do danego wpisu, lub po prostu nie zwracają uwagi na prośby/wezwania do usunięcia treści. Niektóre portale zarabiają wręcz na negatywnych wpisach, i zdarzają się więc propozycje, iż pomawiany przedsiębiorca w odpowiedzi na swoje zgłoszenie, otrzymuje ofertę usunięcia negatywnego wpisu/opinii (w zamian za wysoką gratyfikacje pieniężną, lub też możliwość wykupienia „abonamentu” ochronnego).

Z doświadczenia dodam, że większość for internetowych, grup dyskusyjnych czy portali opiniotwórczych, nie udostępnia kontaktowego numeru telefonu, a jeśli nawet podaje takowy, to przeważnie i tak nikt telefonu nie odbiera. Pozostaje nam więc korespondencja mailowa lub listowna, i czekanie na odpowiedź administratora witryny, który zazwyczaj nie kwapi się do udzielenia odpowiedzi w sprawie negatywnej opinii. Zdarza się jednak, iż w przypadku niektórych portali opiniotwórczych, nie ma nawet możliwości kontaktu w formie mailowej, czy jakiejkolwiek innej (portal zarejestrowany jest pod fikcyjnym adresem, gdzieś poza granicami UE). Pozostaje nam wówczas zgłoszenie sprawy do prokuratury, z nadzieją, iż śledczym uda się ustalić dane administratora witryny – co niestety nieczęsto się zdarza.

[box type=”info”]Także masz problem z negatywnymi opiniami, komentarzami, lub innymi tego typu pomawiającymi treściami opublikowanymi w Internecie? Skontaktuj się z nami już teraz, a my w ciągu 24 godzin, zaproponujemy skuteczne rozwiązanie Twojego problemu wizerunkowego.[/box]

 

Co zrobić aby usunąć negatywny wpis z internetu?

Teoretycznie aby usunąć negatywny wpis, opinię, czy komentarz, należy skontaktować się z administracją witryny, na której pomawiająca wpisy zostały opublikowane. Procedury określone przez Ustawodawcę wymagają, aby zgłoszenia dokonać w formie wiarygodnej wiadomości. Najlepiej więc uzasadniając prośbę o usunięcie negatywnej treści, powołać się na obowiązujące przepisy prawa, lub na niezgodność z regulaminem danego serwisu. Dla uwiarygodnienia wezwanie, dobrze jest także wyjaśnić szczegółowo okoliczności, towarzyszące opublikowaniu danego negatywnego wpisu.

Usuwanie negatywnych treści, może wydawać się więc stosunkowo proste, niestety takie nie jest… W praktyce usuwanie pomawiających opinii, komentarzy, czy innych treści, jest często proces długotrwałym i niezbyt nieprzyjemnym dla zgłaszającego. Przyczyny takiego stanu rzeczy, starałem się wyjaśnić powyżej w akapicie zatytułowanym „Dlaczego tak trudno pozbyć się negatywnych opinii z Internetu?”. Aby więc osiągnąć zamierzony cel, i usunąć pomawiającą opinię, należy uzbroić się w duże zasoby cierpliwości.

 

Co jeszcze mogę zrobić aby usunąć negatywny wpis z internetu?

Możliwość zgłoszenie negatywnej treści do administracji serwisu, nie wyczerpuje oczywiście możliwości pomawianego podmiotu. Można także skierować sprawę na drogę postępowania sądowego, ale ze względu na wspominaną już przeze mnie, niedoskonałość prawa w tym zakresie, a także opieszałość polskich sądów, należy się spodziewać długiego (nawet wieloletniego) procesu sądowego, który nie zawsze przyniesie oczekiwany rezultat. W czasie, w którym sprawa będzie „zalegała” w sądzie, ze względu na widoczność pomawianych opinii w wynikach wyszukiwania, firma może ponieść poważne, często nieodwracalne już straty wizerunkowe, które mogą czasem decydować wręcz o „być albo nie być” oczernionej firmy na rynku.

Sprawę usunięcia negatywnych wpisów można także zlecić firmom zajmującym się wizerunkiem w Internecie (takim jak nasza 😉 ), które dzięki doświadczeniu oraz odpowiedniemu zapleczu kadrowo-informatyczno-prawnemu, szybko i skutecznie uporają się z kryzysem wizerunkowym.

Jeśli więc Twoja firma ucierpiała na skutek negatywnej opinii, komentarza, czy innej tego typu oczerniającej treści – skontaktuj się z nami, a my szybko pomożemy uporać się z problemem wizerunkowym. 

Jerzy Kowalski

Od 2008 roku wraz z naszym zespołem rozwijam Internet-Image - agencję interaktywną świadczącą usługi z zakresu marketingu w Internecie: obejmujące reklamę internetową oraz kreowanie wizerunku w Internecie. W naszej pracy, klasyczne metody marketingu internetowego łączymy z najnowszą wiedzą z zakresu psychologii zachowań konsumenckich. Połączenie takie pozwala nam lepiej zrozumieć motywacje zakupowe konsumentów w Internecie, a co za tym idzie jeszcze skuteczniej promować oraz kreować wizerunek marek produktów oraz usług.

Ten post ma 40 komentarzy

  1. Witam Serdecznie,
    jestem zainteresowana Państwa usługami z zakresu usuwania negatywnych opinii, konkretnie z forum internetowego GW. Moja firma jest na łamach ww forum internetowego regularnie pomawiana, prawdopodobnie przez byłego pracownika, i niestety nie możemy się doprosić od moderacji usunięcia opinii, pomimo iż zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tego typu prośba winna być rozpatrzona pozytywnie. Proszę zatem o wycenę usługi usuwania negatywów, oraz o podanie warunków na jakich realizują Państwo tego typu zlecenia. Czekam na informację zwrotną pod podanym adresem e-mail. pozdrawiam serdecznie i liczę na szybką odpowiedź z Państwa strony.

    1. Witam Pani Joanno, proszę o kontakt w tej sprawie za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego (zakładka „kontakt” na stronie) lub na info@internet-image.pl . Aby przeprowadzić wycenę dla usługi Usuwanie Negatywnych Treści, musimy najpierw przeanalizować opinie, na których usunięciu Państwu zależy. Dlatego proszę o przesłanie linków do negatywnych wpisów, lub informacji w jaki sposób możemy takie wpisy zidentyfikować.

      1. Najgorzej gdy taki wpis umieści konkurencja. Wtedy takich wpisów na zlecenie może pojawić się wiele….

  2. A czy aby to całe kasowanie negatywów, to nie zwykła próba kontroli nad opiniami, co w konsekwencji może przerodzić się w zwykłą cenzurę treści w Internecie? Bo mi to osobiście trochę tak właśnie wygląda…

    1. Ciekawe droga Marioo, czy też tak ochoczo byś broniła „wolności słowa” w internecie, gdyby to twoja firma padła ofiarą nieprawdziwych pomówień. Bo usuwanie opinii rzeczywiście mogło by nosić znamiona cenzury, ale tylko wówczas, gdyby publikowane w internecie negatywne wpisy, nie mijały się z prawdą. A z doświadczenia jakie nasza firma miała z pomówieniami w internecie, mogę zaświadczyć, że zdecydowana większość tego typu wpisów, to po prostu wyssane z palca bzdury, lub też rażące przeinaczenia faktów. Dlaczego więc mam pozwalać, aby w gruncie rzeczy nieprawdziwe opinie, rujnowały wizerunek mojej firmy? W mojej opinii, jeśli jest taka możliwość, to należy negatywy usuwać.

      1. Jasne, a komu by się chciało wysysać z palca takie rzeczy?
        Moje doświadczenie mówi że większość negatywnych opinii jest efektem współpracy badź niezadowolenia

        1. Nasze statystyki pokazują, iż ponad połowa publikowanych w sieci negatywnych opinii, w znacznym stopniu mija się z prawdą, lub jest zupełnie nieprawdziwa – opublikowana wyłącznie w celu pomówienia danego podmiotu.

      2. Negatywne opinie nie są wyssane z palca, ktoś jest wybitnie niezadowolony i to opisuje. Nie można kasować negatywnych treści (Cenzurować). Klienci mają prawo do poznania prawdy a sami podejmują za siebie decyzję czy chcą korzystać z cudzych usług czy nie. Partaczy na rynku nie brakuje.

      3. Ja napisałam prawdziwą negatywna opinię i ta opinia tak zbulwersowała usługodawcę, że aż dostałam wezwanie do sądu:-) Pomówił mnie tak, że aż idiotę z siebie zrobił. Nawet opinie moją zmanipulował. Sprawę umorzyli a koszami obarczono tego osła. Nie bójcie się pisać prawdziwych opinii i nie usuwajcie ich tylko dlatego, że jakaś firma wysłała wam pismo o tym abyście usunęli swą opinię. Jeśli opinia jest prawdziwa, nie ma się czego bać. Straszyli mnie prawnicy nawet nawiązką….

  3. potwierdzam informacje zawarte w tekście. wystarczy jeden wysoko pozycjonowany w google negatyw, aby w perspektywie około pół roku, wykończyć dobrze prosperującą działalność gospodarczą. tak więc nie wahać się przedsiębiorcy, tylko czym prędzej usuwać!

    1. ale , jak to zrobić w wizytówce Google?

    2. Dlaczego usuwać? ludzie nie wystawiają negatywów ( opisujących całe zajście) by komuś zepsuć opinię. Opisują by zrelacjonować, co im się przytrafiło i jak zostali potraktowani.

  4. Z tymi negatywnymi opiniami to rzeczywiście w ostatnim czasie jakaś plaga. Każdy jeden wypisuje bzdury w internecie, byle tylko wyrzucić z siebie zawiść i frustrację. Szkoda gadać nawet…

  5. A ILE KOSZTUJE TAKIE USUWANIE OPINII Z INTERNETU?

    1. Wycena usługi polegającej na usuwaniu negatywnych opinii, treści, komentarzy, i innych tego typu wpisów, wycena jest indywidualnie na podstawie bezpłatnej analizy konkretnej negatywnej treści. Proszę więc podesłać namiary na niechciany wpis, a my w ciągu 24 godzin przygotujemy konkretną ofertę cenową, na jego usunięcie. W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości, proszę pisać lub dzwonić.

  6. Proszę o informację, czy można usunąć opinie z Google Map. Nieprawdziwa opinia została do administracji Google zgłoszona za pomocą „flagi”, jednak nie spotkało się to z żadnym odzewem. Zastanawiam się nad całkowitym usunięciem wizytówki, jednak podobno nie gwarantuje to, że opinie nie powrócą. Czy można więc w ogóle sposób usunąć nieprawdziwą opinię z Google? Bardzo proszę o pomoc.

    1. Ekspertem nie jestem, ale z tego co mi wiadomo, to google niechętnie podchodzi do tego typu zgłoszeń. Tym bardziej, że ciężko na nich wywierać jakiś skuteczny nacisk prawny. Usunięcie wizytówki także nic nie da, bo wkrętce po jej usunięciu pojawi się nowa, wygenerowana automatycznie na podstawie ogólnodostępnych danych firmy, która na 99% będzie zawierała wszystkie opinie z usuniętej wizytówki. Jak więc skutecznie można załatwić tego typu sprawę? – tego niestety nie wiem. Mam nadzieję, że ci z Internet-Image coś potrafią zaradzić, bo mi osobiście się to nie udało, i ostatecznie musiałem się pogodzić z negatywnymi opiniami w Google.

  7. Dobra, jeśli negatywna opinia jest pomówieniem – to się zgadzam, trzeba z tym walczyć.

    Ale

    Jeżeli wystawiam opinię negatywną i niestety jest to prawda (być może tylko w moim przypadku- tylko ja zostałem potraktowany źle przez firmę, albo oszukany – nawet jeśli jest to zaniedbanie pracownika tej firmy)

    Mam prawo i z niego korzystam by ostrzec innych, że taka firma zrobiła tak, a ja np nie dostałem towaru zakupionego i nie ma kontaktu z obsługą klienta.
    Tego typu opinie mogą kogoś uratować przez podobnym problemem, czy np taka firma moze mi grozić konsekwencjami zamieszczenia negatywu, jeżeli nie jest on kłamstwem i pomówieniem, a mam na to dowody ?

    1. Oczywiście, że masz prawo wystawić negatywną opinię firmie, jeśli poczułeś się przez nią pokrzywdzony. Taka opinia nie może jednak łamać obowiązującego prawa, oraz zasad tzw. netykiety. A jeśli łamie, to opisana przez ciebie firma, ma prawo domagać się usunięcia takiej opinii.

    2. Drogi PK, ciekawe czy byś tak samo pisał, jakby to twoja firma padła ofiarą pomówień w Internecie. Celowo użyłam słowa „pomówienie”, bo z doświadczenia mogę ci napisać, że mało która negatywna opinia przedstawia stan faktyczny. W naszym przypadku 9 na 10 opinii negatywnych, daleko odbiegało od prawdy, a znaczna część to zwykłe, ordynarne kłamstwa. Tak to niestety wygląda.

      Tymczasem pozytywnej opinii klient nie wystawi, bo uważa, że jak został dobrze obsłużony, a produkt jest dobrej jakości, to tak po prostu powinno być. Jemu się należy, koniec i kropka. I nawet jak jest 99 na 100 zadowolonych, to i tak po czasie w opiniach masz sam syf. Bo ten jeden napisze recenzję negatywną, podkoloryzuje, i jeszcze opublikuje w kilku niezależnych miejscach. Bo chce się zemścić, a wie, jaką siłę mają negatywne opinie…

  8. Negatywne opinie w dużej ilości, zniszczą każdą, nawet najrzetelniejszą firmę… A dane mi było się o tym przekonać na własnej skórze…

  9. Moim zdaniem to jeśli firma jest wobec mnie nie w porządku to dlaczego ja mam być wobec firmy ok?

  10. Ja akurat pracowałam w firmie deweloperskiej, która wszystkie pozytywne opinie zawdzięczała sobie/firmie, której zlecała ich dodawanie.

    W internecie roi się od pochlebnych opinii na ich temat. Sami sobie zakładają wątki na różnych forach podając się za zadowolonych klientów, którzy kupili u nich mieszkanie, za klientów którzy zostali wspaniale obsłużeni, etc.

    Dla mnie to jest nieuczciwa praktyka. A klienci cały czas się na to nabierają.

  11. Ja też pracowałem w firmie która wypisywała sobie pozytywne opinie. Podobnie jak w komentarzu powyżej.
    Obecnie nie ma co wierzyć w internet. Studenci sobie dorabiają piszać pozytywne opinie na temat firm . a nieuczciwe firmy nie dopuszczą do negatywnych komentarzy na swój temat wypuszcząc zaraz to nowe pozytywne.
    I jak wygrać z takimi firmami?

  12. Aha czyli jeśli zostanę źle potraktowana przez daną firmę, obsługę firmy itd to nie mogę napisać negatywa, bo mnie zamkna. Co wlicza się w łamanie prawa, czego nie mogę umieścić w opini żeby tego prawa nie złamać?

    1. „Co wlicza się w łamanie prawa, czego nie mogę umieścić w opinii żeby tego prawa nie złamać?” Odpowiedź na to pytanie, znajdzie Pani w innym artykule z naszego bloga „Jak pisać i publikować negatywne opinie w Internecie? ” – zachęcam do zapoznania się.

  13. Witam, aby uniknąć negatywnych opinii klientów polecam skorzystać z pomocy panelu badania opinii, dzięki któremu przeprowadzicie ankietę i poznacie oczekiwania swoich klientów. Taki sposób pozwala zdobyć profesjonalny raport, na temat interesujących nas informacji. Polecam skorzystać z takiego typu rozwiązania

  14. Wszyscy tak ochoczo piszą o pomówieniach, i o tym ze opinia może nie być prawdziwa a tak naprawdę to 90% opinii na internecie to czysta prawda….
    Przykłady vectra, axa, biedronka, bakalland, amazon, leroy merlin, norauto, mokate i wiele innych.
    W bidronce zrobilem zdjecia jak sie postępuje ze starymi produktami na magazynie (bezczelnością jest mieszanie starych warzyw i owoców z nowymi przy otwartych drzwiach do magazynu i to jeszcze na oczach klienta) i ktoś usunął bo zbyt prawdziwe było… w wielu miejscach pracowałem i widziałem jak sie traktuje klienta i pracownika i jakie się przekręty robi – wniosek – OPINIE POWINNY BYĆ NIEUSUWALNE, po to by przypominać o tym co dana firma zrobiła, jak zgrzeszyła i gdzie oszukała – dlaczego ?
    Jeśli ktoś ukradł i odsiedział to nazwanie go złodziejem po odsiadce nie jest przestępstwem, a czystą prawdą i każdy klient powinien mieć świadomość z kim robi interesy i jakie temu towarzyszy ryzyko.

    1. Panie OczySzerokoOtwarte piszesz pan takie bzdury, bo pewnie nie prowadziłeś Pan nigdy żadnej działalności gospodarczej. Bo jakbyś Pan prowadził, to byś wiedział, że opinie w internecie to w większości bzdury. Pozytywne w większości pisane są na zamówienie, a negatywne przez zazdrosną konkurencję, albo urażonych pracowników – autor Artykułu ma tu 100% racji w temacie usuwania opinii. Takie negatywne opinie powinny być dokładnie weryfikowane przed publikacją, można to przecież robić, przedstawiając paragon, czy korespondencję ze sprzedawcą nt reklamacji – sposobów jest sporo. Jeśli natomiast opinia taka nie jest w żaden sposób uwiarygodniona, a do tego dodana przez osobę ukrywającą się za fałszywymi danymi, to taka opinia powinna być od ręki usuwana przez właścicieli serwisu z opiniami. A na wniosek osoby której taka niezweryfikowana opinia dotyczy, to już powinno być robione od ręki, bez gadania, i powoływania się na wolność słowa – jak to co poniektórzy właścicieli portali mają we zwyczaju. Bo wolność słowa to także odpowiedzialność za te słowa, za wygłaszane opinie. I jeśli takowa opinia jest szkalująca, to autor powinien ponieść konsekwencje, a przedsiębiorca winnien taką opinię usunąć bez najmniejszego problemu. Tyle w temacie.

      1. Tez wychodzę z tego samego założenia, pozytywne opinie to raczej sobie firmy same piszą, negatywne wystawiają niezadowoleni klienci, pacjenci. A to już nie są pomówienia tylko fakty. Na opinię pozytywną się pracuje cały czas – pod momentu dzień dobry aż po do widzenia.

  15. Z moich doświadczeń internetowych zakupów wynika, że chętnie publikowane są moje pozytywne opinie o zakupionych produktach. Jednak kiedy rzeczowo wyrażam swoje niezadowolenie, administrator pomija moje zdanie. Nie wierzę więc w obiektywne opinie. Zakupy są loterią. Krytyczne oceny nie ukazują się. Nie tylko hejt jest usuwany.

  16. Wszystko pięknie ładnie, usuwamy negatywne opinie, nieprzychylne komentarze kasujemy, blokujemy krnąbrnych użytkowników na fejscie, tworzymy kółko wzajemnej adoracji, i wszystko kręci się dalej. Tylko co w takim przypadku z wolnością słowa ja się pytam? Czy w tym świecie prawda już nic dla nikogo nie znaczy?

    1. Wolność słowa, to także odpowiedzialność za słowa. A wolność słowa kończy się tam, gdzie w grę wchodzi nieprawda, przeinaczanie faktów, lub pomówienia – bo właśnie tego typu negatywne opinie są przez nas głównie usuwane.

      1. Nie można nic usunąć dopóki nie przejdzie to przez wokandę. Wiadomo, że firma się tym zajmie bo ma z tego zarobek, ale tylko sąd orzekać może ( choć i on mylić się potrafi) .

  17. Czy jeśli zostawię tu negatywną opinię, to ją usuniecie? 😀

    1. Jeśli opinia będzie naruszała prawo Polskie, lub zasady netykiety, i ktoś zgłosi nam żądanie co do usunięcia takiej opinii, to po przeprowadzeniu stosownej weryfikacji, prawdopodobnie zostanie ona usunięta. I to nie będzie żadne nasze widzimisię, tylko działanie na zasadzie obowiązujących procedur prawnych, określonych przez ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, do której każdy funkcjonujący w sieci podmiot winien się bezwzględnie stosować.

  18. Witam, jestem zainteresowany usługą usuwania negatywnych opinii z internetu o mojej firmie. Do kogo mam się zgłosić w tej sprawie?

  19. Aby dokładnie sprawdzić, jakie są odczucia wynikające z korzystania z Twoich usług warto zasięgnąć pomocy specjalistów- od badań rynku. Wtedy dowiesz się, co jest nie tak, jak konsumenci postrzegają Twoje produkty i dlaczego, co można zmienić. Warto pomyśleć o tego rodzaju badaniach. Usuwanie negatywnych opinii to tylko doraźny środek, ponieważ „poczta pantoflowa” i tak działa poza siecią. Można zajrzeć na SPAM oraz SPAM, którzy specjalizują się w tego rodzaju badaniach.

  20. Ja mam problem z negatywnymi opiniami w Google. Firma działa porządnie, ale zawsze jakiś niezadowolony się znajdzie :/ I taki jeden z nadmiarem wolnego czasu w zasadzie wystarczy, aby zrujnować dobre imię firmy…

  21. Czy również jest możliwość ochrony negatywnych opini oraz zaskarżenia pozytywnych opini tworzonych przez same firmy?

Pozostaw odpowiedź kinia Anuluj pisanie odpowiedzi

Close Menu